Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Jeg måtte til legevakten. Det er lenge siden sist jeg var der, men når jeg nå måtte dit oppdaget jeg at de hadde registrert meg med mitt gamle etternavn, og adressen som jeg hadde for 10 år siden. Jeg trodde de hadde kjøring opp mot folkeregistreret. Kan ikke helt skjønne at de ikke har oppdatert nytt etternavn da jeg giftet meg for 5 år siden, og flyttet for 9.5 år siden.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Ja, de burde virkelig bruke tiden sin på nyttige ting som å oppdatere navn og adresse på mennesker som ikke besøker legevakten sånn i tilfelle de skulle komme innom og bli sure fordi navnet og adressen var feil.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Jeg brukte ikke tid på det i det hele tatt, men tenker likevel at jeg kommer til å sende en e-post for å informere dem. Synes det er greit. Men skjønner poenget ditt og er enig at det er ikke noe man bruker tid på der (var bare overrasket over at det ikke var oppdatert). HI
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Nei, de sjekker ikke opp mot folkereg (jeg trodde også det) Jeg oppdaget nylig at jeg sto registrert med min mors adresse (det er da 12 år siden jeg bodde der) Du må si fra selv når du bytter adresse.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Personopplysninger mener du vel. Får håpe de har bedre oppdatering på info om sitt eget personale...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Såvidt jeg vet er ikke legevaktens register knyttet direkte opp mot folkeregisteret. De har ikke linker mot nettet for å sikre at ingen kan "hacke" seg inn på deres registre. Er personlig og tiltider sensitiv informasjon de sitter på. Vil ikke at noen skal kunne komme seg inn i registrene. De skal vel spørre om navn og adresse stemmer når du skrives inn. Tror de kan hente informasjon fra folkeregisteret som er lagt inn i deres system. Si de leser inn en fil en gang i året fra folkeregisteret. Det vil jo si at deres "folkeregister" ikke er oppdatert til en hver tid, samt at de ikke bruker tid og energi på å endre hvert enkelt kundekort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå