Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 hvordan har dere fungert etterpå? Tenker etter at depresjon er borte. Jeg var deprimert i nesten 2 mnd etter fødselen. Barnet er nå 2 1/2 år. Har aldri snakket med noen om dette, og det gikk lang tid før jeg egentlig innså selv hvor ille det var. Men problemet er det at jeg har hatt så mange fysiske plager de siste årene. Jeg er trøtt og sliten bestandig, blir aldri uthvilt og har ikke energi til å gjøre noe. Har vært mye svimmel, er blitt utrulig glemsk og ukonsentrert. Blir veldig lett irritert over det meste egentlig. I tillegg har jeg problemer med mat. Er litt overvektig, men klarer ikke slanke meg. Mat er en stor trøst for meg. Så lurer jeg på, kan disse plagene komme av depresjon jeg hadde? Burde man egentlig snakke med psykolog selv om man ikke er deprimert enda? Har forresten vært mye hos legen og tatt uendelig med prøver, men de finner ingenting "feil" med meg...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Ta det i alle fall opp med noen med mer peiling enn her på DiB. Kan være depresjonen fortsatt henger i periodevis. Eller det kan være at du bare et utbrent eller noe.. Hør med legen eller noe:) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver, bortsett fra at jeg slet med depresjon til barna mine var rundt 10 mnd (fikk det med begge to som kom med 5 års mellomrom. Nå er jeg over depresjonen, men sliter med å komme igang med ting, spiser som trøst og har litt problemer med å være sosial. Svimmel, klarer nesten ikke se barna mine husker engang da svimler det med engang.
ellen-propellen Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Jeg hadde en kraftig fødseldepresjon med nr 1.Husker ingenting før hun var en 8 mnd. Og da mener jeg ingenting.Ikke første smil,ikke første gang hun snudde seg osv. Har aldri vært plaget i etterkant med svimmelhet. Mat har jeg alltid spist for mye av (eller godteri) så jeg kan ikke skylde på depresjonen der heller. Om du er svimmel så kontakt legen. Det kan være feks jernmangel? Best å få sjekket det ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 En depresjon kan henge igjen lenge, jeg snakker av erfaring. Ikke bare depresjonen men kroppslige og psykosomatiske symptomer kan være en del av det, slik du beskriver. Jeg hadde en alvorlig fødselsdepresjon men minste som varte i et år, etter jeg var frisk så hang det i en god stund. Kom perioder der jeg var veldig tiltaksløs, lite energi, nedstemt osv. Nå er han 3 år og jeg har hatt en ny runde med en kraftig depresjon, på vei oppover igjen nå så håper inderlig det var siste etappe. Men ta det opp med legen din, du kan ta noen blodprøver, stoffskifte, jernmangel, vitaminmangel osv. for å utelukke andre fysiske årsaker til dine problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå