Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Og hvilke kjipe arbeidsoppgaver hadde du? Jeg jobbet en gang på reklame-senteret på en post-teminal. Det var så ille klima der inne at jeg snøt ut store mengder papir-støv hver kveld etter jobb! Det kriblet sånn i halsen at jeg holdt på å hoste meg fordervet..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 På slakteri..... Først 6mnd etter at jeg sluttet der at jeg kunne spise kjøtt igjen. Selve slaktingen var ok, men det var skrikene fra dyrene som satt lenge i. Det høres ut som barn som skriker av dødsangs. Visste ikke at dyr kunne lage slike hyl jeg. De visste iallefall hva som ventet dem - det luktet de.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Har hatt mange passe jobber, men trivdes med det meste. De tre verste var slakteri, fiskebu og vaskekjerring.... Slakteri og fiskebu var bare svært ensfomig til tider, vaskejobben var en del drittarbeid så den vinner tror jeg.. Men god trim da :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 den kjedeligste var barnehage. da holdt jeg på å dø. jobbet på slakteri en stund og jeg klarte aldri å venne meg til lukten av død. så det var også relativt kjipt
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 volsomt mange som hadde jobbet på slakteri da.... hehe.. det er jo litt rart. ikke akkurat et kvinnedominert yrke
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 Juletreselger var fryktelig kaldt. Var verdt det pga morsomme kolleger, hyggelige kunder og julestemning. Jobbet som ryddehjelp på frisør, var ufattelig kjedelig. Vasket og ryddet hele dagen, verste jeg vet=P Det verste må ha vært å være gårdsarbeider da, ikke gøy å plukke gulrøtter når regnet bøtter ned og det blir så gjørmete at buksa står av seg selv. Eller plukke epler i regnet, så regnet renner ned på innsiden av jakkeermet for hvert eple du plukker...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #8 Skrevet 23. mai 2010 Jeg hadde vaskejobb på krematoriet da jeg var ung... Kostet aske rundt ovnen og sopte gulvet rundt likkistene på kjølerommet - alene på kveldstid. Det var ganske motiverende med tanke på å skaffe seg en utdannelse
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #9 Skrevet 23. mai 2010 Klesbutikk. Argh! Lange vakter, høy musikk, dårlig lønn. Kunder som slang om seg med klær, sure kunder. Dårlig lønn
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #10 Skrevet 23. mai 2010 Jeg jobbet som kokk, ufaglært selvsagt, og fikk de kjedeligste møkkjobbene. Kjøkkenet var trangt og glovarmt og vaktene var lange, gjerne opp i 11 timer. Pause fikk du ikke, med mindre du røykte. Og lønna sugde, selvsagt. Faen, jeg er glad jeg har utdannelse nå!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #11 Skrevet 23. mai 2010 22.07 Det må ha vært en grusom jobb. Dyr forstår mye og det er synd på dem stakkars.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #13 Skrevet 23. mai 2010 Jeg jobbet 2 uker i kassa på Spar. Jeg brast faktisk i gråt en gang mens jeg satt i kassa fordi jeg hatet det sånn. Utdannelse er gull ja, aldri mer sånne møkkajobber :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #14 Skrevet 23. mai 2010 Når jeg var 16 plukket jeg egg fra digre hønsehus.. Trillet rundt på svære vogner, hvor jeg sorterte eggene og la de i kartonger.. Lukta kan jeg kjenne enda, og egg er ingen favoritt den dag idag !!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #15 Skrevet 23. mai 2010 Klarer ikke rangere, men har hatt følgende drittjobber: I kassa på matbutikk Vasket på matbutikk Miljøterapeut i bofellesskap for psykisk utviklingshemmede (takler ikke å stelle voksen mennesker, blir uvel) Miljøterapeut i bofellesskap for mennesker med schizofreni. I utgangspunktet en interessant jobb, men jobbet mye alene og følte meg da ikke trygg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #16 Skrevet 23. mai 2010 På en liten cafe/pub/nattmatsjappe, mens jeg gikk på universitetet. Der var 10 bord, lite og hadde stort potensiale for å være et kjempekoslig sted å jobbe, men når sjefen var psyyyyyk i hodet ble det dessverre ikke så veldig moro. Jeg måtte lære meg selv å åpne cafeen (på fritiden) for så å stå der mutters alene dagen etterpå, og skulle operere kaffemaskiner, lage vegetar og kjøttretter, chili, hvitløksdressinger, kebaber, supper mm. Sjefen kom inn og hudflettet meg fordi jeg hadde glemt å sette ut skiltet utenfor butikken. (Det var da kunder der - og han brukte aldri innestemmen) Han kom innom jobb hver dag. Inspiserte stedet og kjeftet om han fant noe å utsette, og kjeftet om han ikke fant noe. Brydde seg ikke om cafeen var full av folk. Jeg ble anklaget for mange ting - bl.a å stjele øl fra lageret - (noe han senere fant ut ikke kunne være meg likevel, men fikk ingen beklagelse) Fikk høre i ettertid at det var så vidt jeg hadde fått jobben, fordi jeg var blond, og blonde norske jenter var det styggeste han visste om. Jeg holdt ut i jobben i 6 mnd - da fikk jeg sparken for han hadde funnet ut at jeg hadde prøvd å få de ansatte organisert. (Som var totalforbudt)De fleste fikk sparken etter 1-2 mnd. Eller sluttet.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #17 Skrevet 23. mai 2010 Å herrejesus, hønselukt er det verste i verden! Til og med gris lukter bedre. Du har min sympati, huff og huff! HI
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #18 Skrevet 23. mai 2010 Shit, 22.39, det høres ikke bra ut. Skjønner ikke hvordan du klarte å holde ut i 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #19 Skrevet 23. mai 2010 Vaskedame. gørr gørr kjedlig, krisejobb 3 mnd. og på 1881....terrible terrible huff huff j
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #20 Skrevet 23. mai 2010 I nøden spiser fanden fluer;) Det var skikkelig trangt arbeidsmarked der jeg bodde, så det var egentlig lite å gjøre, annet enn å bite det i seg og møte opp. Men ... men lærer og vokser litt av det også Hilsen 22.39
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #22 Skrevet 23. mai 2010 På et lekeland! Et voldsomt støynivå hele dagen. I tillegg ble vi pålagt å gjøre arbeidsoppgaver vi ikke hadde sjangs å nå på timen etter stengetid (f.eks. vaske over hele gulvet - som var flere hundre kvm) for så å få kjeftet huden full for å ikke gjøre jobben vår. Vi kunne jo vaske også mens det var folk der, men da sprang vi jo å ryddet eller drev annen service. Jeg løp hele tiden og hadde ikke tid til å spise. Var på jobb i ti timer og sov resten av døgnet.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #23 Skrevet 23. mai 2010 Har 2 drittjobber: Jordbærselger: Min første jobb, da jeg var 14 år. Fikk 200 kr dagen, jobbet for en kompis av faren min som var bulgarsk, og de er ikke lite hissige heller, så ble bitcha rundt en hel sommer, not my dream job. Stuepike: Vaske dritten etter andre og skifte på senga som var fullt av kjønnshår på, samt å vaske dassen og skifte på søpplebøtter med kondomer og brukte bind oppi. Folk ekke mye renslige på ferie skal jeg si deg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #25 Skrevet 23. mai 2010 Herregud.. Det er jo kjempehuman avliving da. Er derfor vi har gårdsbruk.. Tror mange (særlig byfolk) ville hatt godt av å se hvor både bacon, biff og lammelår kommer fra.... Hilsen en annen som har jobbet på slakteri, og alltid spiser kjøtt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå