Gå til innhold

når søke barnehage? Eller hvor sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på et sted utenfor Oslo, som en nødløsning. Er alene, nurket er nyfødt og jeg skal spare opp mens jeg bor her. Slik at jeg kan flytte tilbake til Oslo og nærme jobb og barnefar.

Men jeg ser at noen søker barnehageplass nesten med en gang barnet er født og at det er vanskelig å få noe i Oslo. Jeg får ikke søkt før jeg flytter dit, dvs nærmere jul. Har en noe som helst sjangs på plass da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på hvor du skal bo, men sjansene er ikke gode. Så og si umulige.

Skrevet

Søren, hadde håpet at det var mulig. Frister ikke å bo her for barnehageplassens skyld og pendle mellom jobb og bf med 2 timers busstur hver vei. Om ikke jeg satser på at jeg får tak i dagmamma.

Men det burde kanskje gå? Eller er det stor mangel på dagmammaer?

Skrevet

Hvis du er alenemor kommer du vel foran i køen?

Skrevet

Å det har jeg ikke tenkt på. Får ringe bydelen på tirsdag og høre. Vil ikke være noen sniker, men.....kan bli vanskelig å ha med seg barnet på jobb

Skrevet

Det er jo ikke sniking. Sier seg selv at det er større behov for bhg-plass i en husholdning med en voksen. Dette har du rett på, stå på:-)

Skrevet

Tusen takk, det roet meg litt ned. Og godt at jeg ikke blir hudflettet for dette.

Ha en flott kveld

Skrevet

Det er et samordna opptak for barnehageplass fra høsten 2011. Søknadsfristen til dette opptaket er en gang mellom 1. februar og 1. april, vil jeg tro. Dvs at alle søknader som er kommet inn før denne datoen skal stille likt.

Barn født etter 30.08 2010 har ikke krav på plass fra 01.08 2011 og vil således ikke bli tatt med i dette opptaket.

Ellers vil søkere prioriteres etter satte kriterier, noen av disse vil variere mellom private og kommunale barnehager. F.eks har alltid barn med barnevernsvedtak 1. prioritet, noen kommuner prioriterer minoritetsspråklige, barn av enslige forsørgere osv... i sine barnehager. Dette vil variere fra kommune til kommune og ikke alle private barnehager følger disse prioriteringene (det står i vedtektene til hver enkelt barnehage).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...