Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Lang historie, skal holde det kort her nå: Jeg og eksen separerte oss for to år siden. Han stakk av til utlandet i forbindelse m jobb. Jeg ble sittende igjen m hus og bil- lån og har klart å betale det i to år nå. Han har bidratt litt økonomisk. Nå kommer han tilbake og krever huset solgt, for han trenger penger asap. Jeg er alene m tre barn, student og vil ha ca 1 mill i egenkapital etter salg. Vet ikke om jeg får særlig lån, siden jeg er student og lever på OS og studielån. Hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Hvor bor du? Med en slik stor egenkapital vil jeg tro du stiller godt. For å si det slik, der jeg kommer fra kunne du ha kjøpt 15 hus og kanskje fler også med 1 mill Hehehe, mange går på tvangsauksjon og ei jeg kjenner fikk kjøpt et hus for 25.000. Fryktelig lite penger, men slik er det på en liten plass oppe i Finnmark. Du hadde fått deg et kjempe flott rekkehus her vi bor nå også til den prisen, måtte nok ha hatt noen hundere tusen i lån da . Vi kjøpte vår leilighet til 1 mill og vi bor ganske sentralt i Tr.heim.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Ja hadde det vært så vel. Bor på vestlandet, veldig dyrt her. Får ingenting for 1 mill. Kan få en leil på 50 m2 for 2-2,5 mill for å si det sånn. Men håper jeg kan låne 1,5 mill for å kjøpe noe.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Hvorfor flytter du ikke til et sted der boligprisene er litt lavere da? Man skal som oftest ikke så altfor langt unna før det blir rimeligere.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Hva med å flytte litt ut på landet eller starte på nytt på en ny plass?