Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Lang historie, skal holde det kort her nå: Jeg og eksen separerte oss for to år siden. Han stakk av til utlandet i forbindelse m jobb. Jeg ble sittende igjen m hus og bil- lån og har klart å betale det i to år nå. Han har bidratt litt økonomisk. Nå kommer han tilbake og krever huset solgt, for han trenger penger asap. Jeg er alene m tre barn, student og vil ha ca 1 mill i egenkapital etter salg. Vet ikke om jeg får særlig lån, siden jeg er student og lever på OS og studielån. Hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Hvor bor du? Med en slik stor egenkapital vil jeg tro du stiller godt. For å si det slik, der jeg kommer fra kunne du ha kjøpt 15 hus og kanskje fler også med 1 mill Hehehe, mange går på tvangsauksjon og ei jeg kjenner fikk kjøpt et hus for 25.000. Fryktelig lite penger, men slik er det på en liten plass oppe i Finnmark. Du hadde fått deg et kjempe flott rekkehus her vi bor nå også til den prisen, måtte nok ha hatt noen hundere tusen i lån da . Vi kjøpte vår leilighet til 1 mill og vi bor ganske sentralt i Tr.heim.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Ja hadde det vært så vel. Bor på vestlandet, veldig dyrt her. Får ingenting for 1 mill. Kan få en leil på 50 m2 for 2-2,5 mill for å si det sånn. Men håper jeg kan låne 1,5 mill for å kjøpe noe.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Hvorfor flytter du ikke til et sted der boligprisene er litt lavere da? Man skal som oftest ikke så altfor langt unna før det blir rimeligere.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Hva med å flytte litt ut på landet eller starte på nytt på en ny plass?
Monajenten Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Jeg bor i Bergen og kjøpte min leilighet for 1,1 for 6 år siden (nybygg). I dag hadde den nok blitt solgt for ca. 1,6 (det er det de andre med samme leilighet har fått når de har solgt, dette er i firemannsboliger) så SÅ ille er det ikke. Én ting er hvis man skal bo midt i sentrum, men herfra tar det en halvtime med buss og 15-20 min med bil (bor i nærheten av Nesttun.) Tror nok du kan få lån til noe sånt med 1 mill i egenkapital. Men husk nå at du må få godtgjørelse for de to årene kun du har betalt!!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 Ja, min er forresten 50 kvm og det var derfor jeg nevnte det. Vi bodde der to voksne og to barn, og det gikk jo greit det. Man klarer det man må. Heller eie enn å leie.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #9 Skrevet 23. mai 2010 Oi det var lite, vi bor i Tr.heim og har en leilighet på 100 kvm med 3 soverom og egen veranda, pluss en stor bod i kjeller. Er også felles bod ved inngang til vogner, felles vaskerom med to vaskemaskiner og en tørketrommel, to store rom i kjeller for å henge klær der det er varmvifte så går fort som bare det, er også eget kjølerom der vi alle i blokka har et eget skap vi kan ha matvarer i. Har garasje rett under blokka der alle bilene står inne, man må ha nøkkel for å komme inn så slipper innbrudd i bilen. Jeg er kjempe fornøyd og her vi bor er det broer over alle veier så man trenger ikke krysse veien for å gå til skolen som ligger rett bortig her, er også mange barnehager her og en hel hau med lekeplasser. Er ingen trafikk mellom blokkene så ungene kan sykle og leke fritt her ute Vi kjøpte for 1 mill, da boligmarkedet nesten var på bånn. Nå går disse type leiligheten for 1,3-5 mill.
Monajenten Skrevet 23. mai 2010 #10 Skrevet 23. mai 2010 Høres ut som en borettslagsleilighet? Min er selveier, så det er ingen ekstra tusenlapper i mnd på felleskostnader, i tillegg til at jeg kjøpte når det var helt nytt, det vil si før det var bygget. Har også en terrasse på 36 kvm. Så leiligheten er ikke ille den altså:-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #11 Skrevet 23. mai 2010 Kjøpte leilighet for 1,3 vi da, og den er på 80 ca i bergen vest. Skal man bo midt i bergen sentrum eller i en splitter ny leilighet stemmer nok de prisene.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #12 Skrevet 23. mai 2010 Jeg bor i Åsane, 66kvm, to soverom. Helt nyoppusset. Betaler ca 3000 (inkl strøm) i fellesutgifter. Var svinheldig å kjøpte til 1,5 for noen mnd tilbake. Nå går de for 1,7 ++ her i borettslaget.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #13 Skrevet 23. mai 2010 Har du ordnet deg dokumentasjon på at det er du som har betalt på lånet de siste 2 årerne? Det skal du ha igjen før dere deler overskuddet.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #14 Skrevet 23. mai 2010 Det er en boretslagsleilighet, vi har 25.000 igjen på fellesgjeld, men det vil gå noe opp siden vi får nye vinduer på alle rom Deilig å slippe og vedlikeholde selv. Vi trives veldig. Og vi kommer nok til å bo her i lang lang tid, skal selge etterhvert og kjøpe nede på bakkeplan eller rekkehusleilighet.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #15 Skrevet 23. mai 2010 Jeg har jo tre barn, så jeg vil helst ikke bo på 50 kvm. Da må alle 4 sove på ett rom! Joda har dokumentasjon på hva jeg har betalt, men da kan han kreve tilbake for de årene jeg gikk hjemme med barn og han betalte på lån, da vi var samboere. Vi var ikke gift hele tiden. Så det er ingen vits, jeg vil tape uansett. trenger nok et lån på 1,5 mill om vi skal få bo en plass m tre soverom. Vil ikke flytte på landet, barna trenger stabilitet rundt seg, og jeg vil ikke skifte skole og barnehage for dem, og må bo nær min egen skole. HI
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #16 Skrevet 23. mai 2010 Jeg jobber i bank og vi ser gjerne på hva slags utdannelse du tar og hvilken inntekt du kan forvente når du er ferdig og hvor lett det er å få jobb. At du har betjent lånet alene i 2 år teller selvfølgelig også positivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå