Gå til innhold

Uke 15: Noen som vil beskrive sine symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente som skal være 14+2 idag (det betyr, ettersom hva jeg har forstått- at jeg er i uke 15?).

Etter at svangerskapet gikk over i 2.trimester, har jeg vært ganske rolig og følt at dette kommer til å gå bra. Men nå friker jeg ut, merker jeg. Gikk inn her på barnimagen og leste noen innlegg om MA, og er plutselig LIVREDD! Jeg vet det er fullstendig latterlig... Men er utrolig redd nå..

Mine symptomer er:

- oppkast/ kraftige brekningner nesten hver morgen (2 av 3 morgener, omtrent).

- kvalme når jeg ikke har spist på en stund (når jeg er sulten)

- ikke lyst på kaffe (som jeg drakk daglig for).

- overfølsom - griner for ingenting.

- buksene har såvidt begynt å stramme, kjenner antydning til "kul" når jeg ligger på magen.

-foler at det er "noe" i nederst i magen.

- svimmel når jeg reiser meg fort.

- fortere sliten - som om kondisen er blitt dårligere.

Hadde dere noe av det samme når dere var like langt på vei som meg? Og enda er gravoide?

Har time til privat UL onsdag om halvannen uke, og kan ikke fremkynde den da jeg befinner meg utenlands frem til da...

Noen som kunne delt noen (beroligende, helst) erfarimger med meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er nå på vei inn i uke 17 av svangerskapet mitt. Gravidedsymptomene du beskriver høres HELT normale ut!

Hadde en MA som ble oppdaget i uke 12 i det forrige svangerskapet mitt, men fosteret hadde da vært dødt i ca 3uker. Det jeg merket da, var at jeg gradvis gikk fra å være temmelig uvell (oppkast ca 3 ganger daglig) til å føle meg helt fin: kastet ikke opp, brystene var ikke lenger ømme, og jeg klarte å drikke te og kaffe, som jeg før nærmest hadde kastet opp ved tanken på. ette tok vel en og en halv uke tror jeg.

Nå, etter at jeg har gått inn i 2. trimester i dette svangerskapet, har kvalmen gradvis gitt seg nå også, men mye senere enn sist, og jeg kaster opp fremdeles ca annenhver dag. Te og kaffe har jeg også begynt å drikke (kan tro jeg var nervøs da jeg kjente jeg begynte å få lyst på det igjen. Turte nesten ikke innrømme det).

Tror 2. trimester er et litt rart trimester, siden man skal føle seg bedre etter å kanskje ha følt seg dårlig så lenge, men med alle dine symptomer ville jeg tatt det med ro.

Hilsen en som skulle ønske man fikk sjekket fosteret to ganger i måneden;o)

Skrevet

Tusen takk for fint svar, Humle!

Er mye mer beroliget nå. Og det er jo som du sier, så lenge man har alle disse sympromene, så må man bare gå utifra at kroppen fremdeles er gravid :D

Lykke til med din lille :D

Skrevet

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv! Er like langt på vei også! Tok n'te graviditetstest i dag, og er like gravid som jeg var for 10 uker siden, he he...

Leide film og kjøpte smågodt for første gang på gudene vet hvor lenge. Ble ganske skuffet da smågodtet faktisk ikke var noe godt!!! Smakssansen er på bærtur!

Men ellers kjenner jeg ikke at jeg er gravid. Gleder meg til forhåpentligvis å kjenne liv om noen uker slik at man skjønner at det er noe der!

Lykke til!!! :)

Skrevet

hei!

Er selv i uke 15 og har følgende symptomer ( førstegangs gravid)

- fremdeles lite energi til tider- kan sove på dagen og det er ikke vanlig for meg:)

- småkvalm hvis jeg ikke har spist på lenge

- kan drikke kaffe igjen ( ikke drukket på to mnd)

- vondt i skambeinet ( når jeg har trent hardt)

ellers er jeg jo i mye bedre form enn i uke 8-11, da jeg var veldig kvalm og sliten.

Var på UL i uke 13 og alt så bra ut, det gjør det helt sikkert med deg også. UNØDIGE BEKYMRINGER ER BARE Å KVITTE SEG MED! Gled deg til UL, da blir alt så virkelig:)

Ja, en ting til kondisen min er også helt forferdelig, men det hører visstnok med:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...