Hellinor Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 1. Ungt ektepar fra Litauen, der hun er gravid. De har positive referanser fra norske venner, han jobber fullt i byggebransjen, hun har tidligere vasket, men skal nå være hjemme. Ønsker langtidsleie (vi skriver uansett bare kontakt 1 år, men forlenger hvis det fungerer) 2. Ung gutt (ca 18 år) skal gå videregående, inntekt stipend o.l fra lånekasse. Ingen referanser, virker ok. Sier han er rolig... Usikker om han blir boende lenger en 1 år. Hybelen har ikke egent soverom, bare hybelrom+kjøkken og bad. Ligger på loft over vår stue. Er litt lytt, men ikke veldig. Felles inngang til trappehus, og så egne dører til leiligheter. Jeg ga uttrykk for at det var for lite for to voksne og baby, de syntes det var passe og veldig fint, og er veldig interessert. De mangler husvære fra juli da huseier der de leier skal selge.
elskerlivet Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 hmm, vanskelig. ville tenkt på hvor lytt det var, om dere kommer til å høre baby-skrik kan detjo bli slitsomt, og ift når ungen begynner og gå og løpe og hoppe og slå i gulvet og sånt er jo ikke det det beste å ha over seg...har bodd i underetg. på horisontal-delt med 1-åring oppe og det var grusomt. så jeg ville nok prøvd å finne ut mere om denne gutten ift. festing og sånt... er jo ikke veldig ålreit om du får masse festing over hodet, men det går jo ann å ta med i en kontrakt også
Hellinor Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2010 Synes festing er verre en babyskrik, men har tenkt d du sier, verre når babyen blir 1 år ja... vi pleier å ha med at fest skal varsles og være feridg kl 23, men ikke alltid det er slik likevel... ååå vanskelig. de var kjempesøte mennesker, og har egentlig velig tro på dem, men likevel... off, gleder meg til vi slipper å leie ut mer.
♡ A & E ♡ Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Heller bråk fra et barn enn studenter tror jeg...
Gjest Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 eg vill eg leigd ut til studenten. Dei aller fleste studentar har stor respekt for dei dei leiger av. Om ein har ein god dialog med vedkomande og gjerne ei grundig kontrakt, så er det vanskeleg å få problemer. Men sjølvsagt, sjå an vedkomande. Å ha ein familie boande vegg i vegg ville eg syntest var for intimt. Ein student er jo mykje på skule, ut og hos venner, så då slippe ein 24timars naboar. Om det er ein einstøing som likar å sitte heime, så held han gjerne på med data, lesing o.l. Skulle det vere bråk frå musikkanlegg så kan ein jo berre be han bruke headsett. Men, det er jo opp til dokke som eige huset å bestemme kem de vil ha som nabo...
lille sprelle Skrevet 23. mai 2010 #8 Skrevet 23. mai 2010 hadde vært skeptisk til å leie ut til noen som skal få barn og det er over dere. Er det en liten leilighet gjelder det samme. Men har erfaring med to leieborere med barn og det har gått veldig fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå