Tusenbein08<3skrukketroll2010 Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Imorgen skal vi slippe bomben for min mamma om at vi venter nr 2 i desember. Vi kan ikke drøye det noe lenger da mange jobben min har begynt å skjønne det og di ikke klarer å holde kjeft! Mamma er en veldig dømmende person (veldig snill altså)... Og nyheten om nr 1 ble ikke tatt godt imot. Vi er i en alder av 24 år, er etablerte og har gode jobber. Jeg mangler bare 2 eksamener før jeg står med fagbrevet i hånda. Noe som er mye av årsaken til at hun blir sur. Og at hun syns vi er så unge. Jeg syns det her er utrolig tungt... Har prøvd å fortelle henne det flere ganger nå, men trekker meg. Er bare hun vi har igjen å fortelle det til (unntatt våre besteforldre). Veit hvordan reaksjonen blir og veit vi bare må hoppe ut i det. Men jeg er helt ferdig om dagen, for meg teller "mammas ord" alt. Noen andre som har det sånn??
yeah:) Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Off, så kjipt!!Men hun er jo sikkert veldig glad i, og for, det barnebarnet hun allerede har??Og kommer vell til å bli det denne gangen også. Når det først har synket inn at hun faktisk skal få et til barnebarn, mener jeg. Du er jo allerede gravid, så er ikke så mye hun kan gjøre fra eller til. Forstår deg litt...prøvde hinte litt til mamma å de om at vi prøvde på nr to, men ble aldri til at jeg sa det rett ut. For mamma kan også være ganske bestemt på hva hun mener er det rette for meg. Men det er jo alltid i beste mening, selv om det kan være ganske slitsomt til tider! Og jeg har mann som er på sjøen i 5 uker om gangen, så mamma mente at det kom til å bli for tungt for meg å være alene med to stykk i 5 uker. (nå prøver han jo å få seg en annen jobb med bedre ordning da, vell og merke). Men da jeg fortalte det til dem at jeg var gravid igjen, ble de kjempeglade, og ble kjempegira:) Vet ikke om det var så mye hjelp i meg her nå...men jeg skjønner deg hvertfall hvis det er en liten trøst:) Masse lykke til med å si det!!Og håper du blir positivt overasket!...eller at hvertfall reaksjonen blir positiv ettehvert som magen din vokser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå