Gå til innhold

Rister på hodet av denne sykkeldebatten !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal det være en regel at alle barn liker å sykle ?

Selv om noen voksne tar dykkersertifikat eller kan sy på symaskin, så forventes det ikke at alle kan de eller liker det av den grunn ?

I dag er det så utrolig mye for unger å finne på, at jeg ikke finner det det minste rart at noen setter det å sykle i bakgrunnen.

Sparkesykkel, skateboard eller balansesykkel er jo også fremkomstmiddel, men regnes visst ikke med.

De fleste vil nok før eller siden finne ut at det er en praktisk ting å kunne etterhvert, og fatte mer interesse for det.

Det er synd av voksne rister på hodet og finner det "veldig rart" at et barn ikke har lyst å lære å sykle tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er så rart at et barn ikke har lyst til å lære å sykle tidlig, men jeg synes det er rart med større barn, tenåringer og voksne som ikke kan sykle og/eller svømme.

Og siden man lærer lett når man er barn så er det kjekt å lære seg å sykle (og svømme) så tidlig som mulig. Tenker jeg

Skrevet

Enig! Barn er forskjellige og selv om HI på det innlegget mener det ikke var nødvendig å opplyse henne om det, synes det definitivt det er på sin plass. Det er et godt nok argument!

Skrevet

Det er en del allmenne kunnskaper og ferdigheter man skal lære seg i løpet av livet. Å sykle, svømme, løpe, gå i ulendt terreng osv.

Når dette skjer, må være opptil den enkelte familie, men barna fortjener å lære det så fort som mulig for å ikke hindre dem i sosial omgang med jevnaldrende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...