BlåBlå Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Hvorfor skal det være en regel at alle barn liker å sykle ? Selv om noen voksne tar dykkersertifikat eller kan sy på symaskin, så forventes det ikke at alle kan de eller liker det av den grunn ? I dag er det så utrolig mye for unger å finne på, at jeg ikke finner det det minste rart at noen setter det å sykle i bakgrunnen. Sparkesykkel, skateboard eller balansesykkel er jo også fremkomstmiddel, men regnes visst ikke med. De fleste vil nok før eller siden finne ut at det er en praktisk ting å kunne etterhvert, og fatte mer interesse for det. Det er synd av voksne rister på hodet og finner det "veldig rart" at et barn ikke har lyst å lære å sykle tidlig.
Gjest Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Synes ikke det er så rart at et barn ikke har lyst til å lære å sykle tidlig, men jeg synes det er rart med større barn, tenåringer og voksne som ikke kan sykle og/eller svømme. Og siden man lærer lett når man er barn så er det kjekt å lære seg å sykle (og svømme) så tidlig som mulig. Tenker jeg
Stellaborealis Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Enig! Barn er forskjellige og selv om HI på det innlegget mener det ikke var nødvendig å opplyse henne om det, synes det definitivt det er på sin plass. Det er et godt nok argument!
lille sprelle Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Det er en del allmenne kunnskaper og ferdigheter man skal lære seg i løpet av livet. Å sykle, svømme, løpe, gå i ulendt terreng osv. Når dette skjer, må være opptil den enkelte familie, men barna fortjener å lære det så fort som mulig for å ikke hindre dem i sosial omgang med jevnaldrende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå