Gå til innhold

Enkelte mennesker burde ikke bo i boretslag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så sjokkert over enkelte. Vi satt på verandaen her en dag og grillet. Jeg ordnet med en skål med melon til barna og satte den på et lite bord så minstemann også fikk tak i det. Før jeg rakk å reagere klarte han å skyve to melonskall mellom plankene i verandaen så de datt ned til de som bor under.

Damen som bor der satt ute og ble helt hysterisk og begynte å rope om at hun ikke ville ha mat på sin veranda og vi måtte komme med en eneste gang å plukke det opp.

Vi prøvde og beklage og gikk selvsagt ned å plukket opp de to små bitene som vår lille røver på 1 år hadde dyttet ned mellom sprekkene.

Hun var helt fra seg for hun hadde nesten fått den ene i hodet. Som sagt beklaget vi og prøvde å forklare at vår sønn ikke gjorde dette med vilje siden han bare er 1 år, men det ville hun ikke høre på.

Noen timer senere ryddet vi inn fra verandaen og da overhørete vi naboen snakket stygt om barna våre. Hun sa til noen av de andre som bor her at det alltid var problemer med barna og de ofte hev ting fra veranden.

Dette stemmer ikke i det hele tatt! Vi har bodd her i et år, to uker etter vi flyttet inn hadde eldste besøk av to gutter som hadde kastet ned en liten dukke og klart å treffe han mannen som bor der nede med litt vann. Da kom han på døra vår og ropte om at han skulle klage oss inn til boretslaget. Og at jeg var forferdelig dum som hadde latt de to guttene få være på verandan vår for de var nemlig kjent for sine rampestreker. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke visste dette kom til å skje og at de nå ikke fikk holde til på verandaen. Jeg tok de bort med en eneste gang jeg så det. Før han trampet opp til oss.

Jeg må innrømme jeg verger meg over å ha de boende under oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HA ha ha, dette hadde jeg bare ledd av!

Tror jeg hadde sølt på dem med vilje mange ganger også! ooooops...uhell skjer jo!

Skrevet

Dette er grunnen til at vi nettopp har kjøpt hus...

Borettslag er jo bare kommunisme og sosialisme.

Skrevet

Det verste var jo at dama var overbevisst over at ungen hadde ligget der å siktet henne inn før han dyttet de mellom sprekkene.

HI

Skrevet

he he he.. for en 1 åring er veldig gode på presisjon....

Skrevet

Høres ut som bitre mennesker, kanskje er de barnløse eller har ikke barnebarn??

Skrevet

Synes dere burde starte tissetreningen der ute jeg :) Er jo greit å ikke ta det innendørs, vel? Og det bør de jo forstå :P

Haha!!

Skrevet

Åhhh....herregud et melonskall....stakkars dame...det var nok nesten så hun døde stakkars.

Vi har også bodd i noe sånt..hadde iallefall en leilighet over oss,en familie med 2 barn og den ene klarte å bæsje på hverandaen vår...vi fikk det ikke med oss da for vi var ikke ute da,plutselig ringte det på døren å en småflau mor kom med vaskebøtte og mopp og sa hva som hadde skjedd.

Jaja,sa vi.....sånt som skjer når man har små barn.

Hadde det vært et melonskall hadde jeg nok bare ledd det bort og fjernet melonskallet selv.

Men at den andre som bodde der senere kunne sagt ifra at han skulle beise verandaen før han gjorde det hadde vært fint,så kunne vi flyttet møblene våre ut på gresset,isedenfor ble alle våre møbler dekket av beis...litt kjipt.

Men de var heldigvis ikke nye og vi gadd bare ikke bry oss med det...ble ikke sint på han da...selv om han var litt tankeløs.

Ja...for det var nok 1-åringen din sin hensikt å treffe denne damen i hodet..helt sikkert....hehe

Skrevet

Jeg holdt ut i ett og et halvt år i borettslag... Nå bor vi i stor villa på bygda (samme pris som rekkehus i borettslag i byen) og ingen bryr seg med hva vi gjør, og ingen sure naboer som bråker. Om du nyser en kveld så er det klager, men om ungene til naboen har skikkelig fyllefest så er det ok...

Skrevet

Ja, enkelte som bor i borettslag, liker å prøve å late som om at de bor alene i et hus ute i skogen. Gjerne det, så lenge de ikke lar det gå ut over andre.

Skrevet

De er i 50 årene, barna er vel rundt 18 tipper jeg. Har ikke sett de så mye så tror ikke de bor hjemme. De har hatt fest der et par ganger når foreldrene er borte.

Nesten så jeg vurderer og begynne å klage på henne, siden hun damper utenfor soveromsvinduene våre. Eldste vil ikke sove med sitt åpent får da lukter det så stygt inne på rommet. Vi våkner som regel av røyklukt i 6 tiden på morgenen å må lukke igjen vinduet.

De har veranda på begge sider så syns fint hun kan dampe på¨andre siden, men har til nå ikke sagt noe til henne. Kanskje jeg også skal sutre og klage på de.

HI

Skrevet

vi bor også slik til at vi har veranda over noen. En dag kom dama under med en liten bærepose med ting som barna våre hadde kastet ned. Uff, det var skikkelig flaut, jeg hadde jo ikke merket det engang. Men heldigvis var hun ikke sur, bare redd for at barnebarnet hennes skulle få ting i hodet, han var bare baby. Jeg turde nesten ikke ha barna mine på verandaen hele sommeren....uff, jeg er glad vi skal flytte i hus nå, da slipper jeg være redd for å irritere naboen. Dine naboer høres ut som om de kommer direkte fra helvete, helt horribelt altså.

Jeg foretrekker småbarn sine rampestreker fremfor ungdoms festing. Men i borettslag så virker det som om det er omvendt:(.....

Skrevet

Heheh, nå fikk jeg meg en god latter. Naboer er noe av det snåleste man møter i livet, mest fordi man blir "tvunget" innpå dem.

Jeg har bodd i tomannsbolig selv, da var datteren min 1år, og jeg hadde en av mine siste dager i permisjon.

Naboen ved siden av var en dame i midten av 20årene. Jeg og datteren min satt å spiste frokost i 9-10tiden på kjøkkenet. Og jeg lekte "båt" med maten hennes, for å få hun til å spise.

Så tikker det inn en melding fra naboen "nå får dere faen se å ta hensyn, jeg prøver å sove". Dette var vel og merke i en uke dag, og det var ikke akkurat slik at vi hadde fest der heller.

Nå bor jeg i et borettslag, og er himla fornøyd med det i grunn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...