nr. tre er på vei:) Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Jeg venter nr 3 og nr to og tre blir det 20 mnd imellom, lurer på om jeg trenger tvillingvogn, eller om det greier seg med ståbrett? Noen med erfaring
blebla Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 dette lurer jeg også på, mine blir det 21 mnd mellom. Jeg bør vell ha en søskenvogn?
Sara Maria Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Det kommer vel helt an på hvordan dere bruker vognen nå. Sitter den som skal bli storesøster eller -bror mye i vognen når dere går f.eks. til barnehagen, så ville jeg absolutt hatt vogn. Planlegger dere ikke å gå på lengre turer enn at den store stort sett kan gå selv, så ville jeg hatt søskenbrett. Vi tenker ellers å kjøpe sånn babysete til sykkelvognen sånn at den kan brukes som søskenvogn de gangene vi skulle trenge det. Men det blir jo når babyen blir litt større da...
bubben Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 ett alternativ er en sånn trille du kobler på den "vanlige" vogna. (simo eller emmaljunga går iallefall. husker ikke hva de heter. prøvde å se på finn.no men fant ikke. dessverre.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Her blir det bare 16 mnd mellom, og jeg skal ha tvillingvogn. regner med storebroren skal sove dupp enda et halvt til ett år, så da er det snedig å ha dobbel vogn. Tenker også om vi skal på tur, på ferie eller lignende. I tillegg så skal storebror ha vogn/trille (kjøper noe billig på finn) i barnehagen, og lillemy skal ha den vanlige vogna når bare jeg og h*n er hjemme. herremiiin det blir mye vogn!!
Gjest babyfabrikken1979 Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Vi kjøpte tvillingvogn da nr 3 ble født. Er 22 mnd mellom nr 2 og 3. For oss var det et VELDIG bortkastet kjøp. Meningen var jo at vi skulle ha sete i den ene delen og bag i den andre. Men bagen var så smal at det rett og slett ikke var plass til babyen, vinterdress og skinnpose nedi bagen. Så da måtte vi bare bruke den andre, og heller ha stå-brett på.. Tror kanskje vi har brukt tvillingvogna 2 ganger, men det var så vanskelig og tungvindt å håndtere, hadde fint klart meg uten. MEN det er bare vår erfaring =)
alvefrøken Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Kommer jo an på om du går endel turer! Og 20 mnd er ikke så veldig stort Blir ca 21 mnd mellom andre og tredje her, men jeg har tvillingvogn fra før. Det var 2.5 år mellom første og andre barn, og jeg kjøpte tvillingvogna til dem, og har hatt STOR nytte av den. Men jeg har gått veldig mye turer, til og fra åpen barnehage, butikker, (kjekt med god plass til handleposen), og den største har vekslet mellom å gå selv, "henge frampå" og sitte i vogna. I by og steder med mye trafikk, er det i hvertfall greit å ha begge fast i vogn! Ikke artig om den ene stikker av!!
Makko med to små gutter Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 Jeg har en som blir 2 i august (orker ikke å regne mnd). Vi bruker nesten ikke vogn, så jeg ville ikke hatt en tvillingvogn... Har ikke bruk for og har ikke plass. Heller et sånn ståbrett til å henge på. Emmaljunga (som vi har) har søsken sete til å montere oppå vogna, men mini er alt over vektgrensen på 15kg. Går vi på tur har jeg mini på ryggen. -Han har sovevogn i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå