blebla Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 jeg lurer på dere som har født i vann. Har dere revna noe serlig? Jeg revnet en del ved forrige fødsel, som ikke var i vann. Og vil gjøre alt for å prøve å unngå det samme denne gangen. Og hvordan er det å ligge i det vannet, blir det ikke veldig blodig etterhvert. Hva om man bæsjer? hm... Flaut.
Petit-Potet Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Dette lurer jeg også på! Håper noen svarer:)
Sjokolademonster Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Jeg fødte i vann i 2006 og svar på spørsmålene dine er slik: Revnet litt, hodet stod fast mellom to rier, men de mente det ikke var så mye.. (vet ikke hva som er vanlig) Vannet var ikke så veldig blodig egentlig, tror det ble skiftet ut litt underveis, og det kom mest blod da han kom ut, og da skulle vi jo opp av karet.. Fikk klyster før jeg gikk oppi, og det annbefaler jeg.. hadde ikke noe avføring eller urin som jeg merket i vannet under fødselen. Vannfødsel var veldig fint, babyen kom glidende ut, ren og pen og rolig. Jeg gruer meg litt til "tørrfødsel" da jeg har flyttet og her ikke er tilbud om annet enn badekar under riene..
Nea og juniors mamma Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Jeg fødte i vann da gullet kom og det skal jeg gjøre denne gangen også. Er overbevist om at jeg unngikk å revne pga det. Satt lenge i vannet og det fikk myket opp vevet. Ang blodig vann tenkte jeg ikke mye over det. Gikk ut av vannet før morkaken skulle ut og så at det bare var en liten "kladd" med blod i bunnen som var samlet. Bæsj....tror ikke det kom noe, tok uansett microlax før jeg dro av gårde. Anbefaler på det sterkeste å føde i vann, blir utrolig skuffet hvis det ikke går igjen.
Nisand Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Dere somm fødte i vann....var dere lenge i vann før pressriene? Opplevde dere at å være i vann lindret riene? Bare lurer, for vurderer å prøve å føde i vann neste gang.
Makko med to små gutter Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Jeg fikk ikke føde i vann da mini ble tatt med vakum (ville vist ikke ut). Men revnet ingenting, om det har med de 8timene i vann å gjøre veit jeg ikke. Men vann gav enormt smertelindring. De gangene jeg var ute kjente jeg plutselig hvor vondt det var. I vannet slapp jeg belasningen tyngde/tykk gav mor kroppen...
blebla Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2010 hmm interresant. Kanskje jeg skal satse på å føde i vann da. Men jeg hadde en veldig rask fødsel sist, nesten en styrtfødsel kalte de det. Jeg kan liksom ikke se for meg at jeg rekker å få klyster å sånn da sjansen for at det går fort denne gangen også er stor. Å jeg er så redd for at jeg skal presse ut en bæsj.. men kanskje jeg bare må *drite* i de tankene og heller tenke på at jeg kanskje slipper å revne. takk for svar jenter.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 Juhu! jeg anbefaler å føde i vann på det sterkeste! Fikk så god lindring at jeg klagde over at fødselen stoppet opp... 15 minutter senere var ungen ute. Revnet litt første gangen da jeg hadde en "tørrfødsel" (7sting til sammen) i vann revnet jeg ikke i det hele tatt. Jeg var like redd for å bæsje begge gangene, men herremin, de er så vant til det meste så det gjør jo INGENTING tenker jeg nå. Jeg kommer til å ønske å føde i vann neste gang også. Heller det enn lystgass som jeg hadde veldig god hjelp av med førstemann. ang blod i vannet så blødde jeg ingenting før ungen var ute, og som en annen skriver så er man da på tur ut av vannet så det gjør ingenting. Anbefaler å prøve det, du merker det fort når du kommer oppi der om det fungerer for deg eller ikke... en venninne av meg forsøkte men gikk opp etter 15 minutter...
blebla Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. mai 2010 å kult at du ikke revnet andre gangen da. Det er no jeg skal ta med meg. Nei de jordmødrene ser jo alt mulig rart, så det tenker jeg ikke på en gang.. Men jeg har ikke noe lyst til at min mann skal se meg ligge i rødt vann med en bæsj og to flytende rundt. hmmm.... men den tid den sorg.
Sjokolademonster Skrevet 24. mai 2010 #10 Skrevet 24. mai 2010 Jeg var i vannet i ca 1,5 -2 timer før pressriene begynte, så gikk ganske fort. Vet ikke hvordan det er å føde uten badekar så kan ikke sammenligne smertelindring, men gruer meg som sagt litt til å finne det ut. Jeg husker at det var litt frustrerende å ikke ha noe håndtak å holde seg i og at jeg følte meg litt sånn rådvill/lost oppi der til tider, men fant ut at det å sitte på kne med ansiktet på et håndkle på kanten var best. Da hadde jeg også tyngdekraften til hjelp og min samboer satt bak meg med beina i vannet og gnidde meg på korsryggen under hver rie, det hjalp VELDIG!! følte han delte smerten liksom :-)
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 25. mai 2010 #11 Skrevet 25. mai 2010 Jeg satt også på kne fram til pressriene, mannen min spylte ryggen min med GLOVARMT vann hver gang en rie kom og det var deilig. Jeg hadde veldig god hjelp av lystgass første gangen, sjokolademonster, men vet ikke om det har kommet tilbake til fødestuene?? (gikk ikke ann å få det da jeg fikk nummer to i fjor) I såfall er det verdt å prøve. Eller annen varme da, rispose evt akupunktur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå