frossenfisk Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Jeg håper på en fødsel med badekar, lystgass og pudendal. Har har hørt om mange som mener at lystgass ikke hjelper, og jeg er litt usikker på om det hadde noen effekt da jeg fødte første gang. Men den masken var i hvert fall noe å holde seg fast i mens det sto på. Uke 39 i dag. Andre som har planlagt smertelindring?
Ronja&Odin Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 lystgass hjalp meg VELDIG... brukte bare det sist. vil ha badekar el lystgass denne gangen også.. ikke noe annet
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Lystgass, saltvannspopler som sist.....og badekar hvis jeg rekker det denne gangen da.....tror jeg. Må jo se an hvordan fødselen forløper seg:)
Gjest Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Jeg fikk bare brukt lystgass..Hvor mye det hjalp veit jeg ikke, men jeg slappet i allefall av i mellom riene.. Skulle egnetlig få epidural, men da ting plutselig gikk veldig fort mente jordmor at vi ikke rakk det.. Pressriene var allerede i gang.. tok tre timer fra to cm til full åpning. Men pressriene varte en hel time før ungen kom seg ut.. Fikk litt lokalbedøvelse og en del oksygen. Kunne ikke sitte i badekar pga igangsatt fødsel.
Gjest Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 De har ikke lystgass der hvor jeg skal føde... Jordmor snakket om en sprøyte; petedin... noen erfaringer??
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Ikke noe lystgass hvor jeg skal føde heller Epiduralen funket ikke på meg forrige gang og begynner å bli redd for at de ikke har noe som helst some kan hjelpe meg!
fresh Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 jeg hadde kun badekar sist, det var helt fantastisk. Men denne gangen skal jeg ha badekar og lystgass. Men den lystgassen har jeg hørt at får best effekt hvis du bruker den når det nermer seg slutten. De sier at effekten går litt vekk hvis du bruker den med liten åpning..
bitthen Skrevet 23. mai 2010 #8 Skrevet 23. mai 2010 Har hørt om petidin, trodde de var "nesten" sluttet med det. Det er et morfinlignende stoff, las om det i boka til Gro Nylander ("På vei"). Babyen skal bli ganske sløv og greier pga. det, og ikke skal det være særlig lindring heller. Virker som om det ikke var helt bra, og de var nesten sluttet å bruke det.. De har ikke lystgass der jeg skal føde heller.. :-( Prøve badekar kanskje... Epidural om det passer seg. Ingen planer om å finne urkvinnen i meg i allefall
Bea80 & Gullgutten Skrevet 23. mai 2010 #9 Skrevet 23. mai 2010 Jeg vil ha Epidural denne gang også. sverger til d Lystgass var en vits sist gang da jeg ikke klarte puste skikkelig, kun overfladisk. Men er ikke imot å prøve igjen, men den tar jo ikke smerten.
petite fleur Skrevet 23. mai 2010 #11 Skrevet 23. mai 2010 Jeg skal ha epidural og lystgass. Har avtale om å komme inn med en gang jeg skjønner hva som er i gjære for en tidlig epidural, har sterk fødselsangst og klarer ikke tanken på å føde uten epidural.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 23. mai 2010 #12 Skrevet 23. mai 2010 Er ikke det en lokalbedøvelse som nummer området rundt klitoris, skjede og analåpning? Det skal jeg ha denne gangen. Takler greit smerten fram til baby skal ut. Sist åpnet jeg meg så fort at jeg revnet i klitoris FØR baby skulle ut. Den smerten taklet jeg ikke så bra. Eller, jo, det gikk på et vis. Men var helt J*****! Orker ikke tanken på det en gang til. Derfor anbefalte jordmor meg den lokalbedøvelsen mot slutten. Håper på den:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå