Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sharazi
Skrevet

Hvem setter klysteret? Hvordan gjøres det? Er det ubehagelig? Er det slik at man kun trenger 1 toalettbesøk, så er man tømt, eller må man regne med å fly til frem og tilbake til toalettet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jordmor som undersøker deg når du kommer inn på sykehuset som setter det(men spør etter det vist det ikke blir nevnt) Det settes i bakeenden, men husekr ikke hva det heter det hun brukte. Synes det var litt rart, men ikke ondt. Det holdt med et dobesøk for meg.

Lykke til)

Skrevet

Det er overhodet ikke vondt å få klyster. Det som kan oppleves litt "ekkelt" er at det kan føles vanskelig å "holde igjen" de minuttene som er anbefalt for å få full effekt (2 minutter?)

Det holder som regel med ett dobesøk.

Anbefaler å ta imot tilbudet om klyster.

Skrevet

rettelse: det skal stå 12 minutter. Men er ikke sikker! Husker ikke...

Skrevet

Mener ganske sikkert at jeg måtte gå inn på doen og sette det selv. Har lest her at andre lå mens virketiden var. Jeg måtte stå på doen, uten klokke! Hadde jo ingen anelse om det hadde gått lang nok tid! Så vær litt obs på det.

Ellers var det ikke vondt i det hele tatt. Holdt med 1 gang for meg også.

Skrevet

Jordmor setter vanligvis klysteret. Hun stikker et slags tynt "rør" opp i baken, og så sprøyter hun inn selve guffen. Det gjør ikke vondt, men er en litt merkelig følelse. Guffen kjennes kald inni magen fordi den er romtemperert og det er ikke kroppen din. Jeg lå i ro i ca. 5 minutter før jeg gikk på do. Jeg trengte kun ett dobesøk og synes det var herlig å slippe å tenke mer på den saken før flere dager etterpå...

Skrevet

anbefaler klyster. Det er ikke vondt, og du går bare på do en gang! :)

Skrevet

Jordmor på fødeavd setter klyx ikke klyster.

Klyx er en liten "trekkspillflaske" med væske i som sprøytes inn i endetarmen.

Det kan være litt ubehagelig, men ikke vondt.

Som oftest holder det med et toalettbesøk.

Det viktigste er å knipe igjen så lenge du klarer før du går på toalettet, da det gir best virkning :-)

Ofte må du selv spørre om å få klyx, da det ikke er alle fødeavd. som tilbyr det automatisk.

Skrevet

annbefaler det på det sterkeste:) kun ett dobesøk og det er ikkje vondt.. kanskje litt ubehagelig, husker ikkje helt.. skal ha det denne gangen og

Skrevet

Enig med venter gutt i juli:)

Jeg anbefaler det virkelig. Ikke bare for å slippe at det "tyter" ut under fødselen, men også med tanke på dagene etter fødsel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...