Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Fikk litt følelse at vi som er alenemammaer på stønad ute jobb blir sett veldig ned på? Hadde en samtale med kjæresten i dag, hvor han gav uttrykk for at vi snylter, og ikke er brukant til noe. Den sved, siden det ikke er noe jeg heller skulle gjort enn å jobbe, menn hvem ansetter eneforsørgere med to små, og en i magen, som er prisgitt åpnings-og stengetider i barnehagen? Har prøvd og prøvd, søkt og søkt, men enten får jeg aldri svar, eller så kommer beskjeden om at stilligen er besatt. Sikkert bare dumt av meg, men selvtilliten fikk seg et lite tupp i dag...Er det sånn at mange tror vi bare ikke gidder? (sikkert vært tema hundrer av ganger her, men likevel..)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Kanskje ikke at dere ikke gidder, men at dere burde ha unngått å havne i en slik situasjon fra starten av. Når det er sagt så er jeg ikke en av dem som tenker slik og jeg har selv vært alene med os.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Det er nok mange som ønsker å jobbe, men etter å ha vært i kontakt med noen er det vel også sånn at noen ikke gidder og synes livet på trygd er fint for noen år. Så man kan vel si at noen snyltere ødelegger "ryktet" til alle alenemødre.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Du er vel ikke alenemamma om du har kjæreste? Eller har jeg misforstått innlegget ditt? :-) Forøvrig så er det ingen som er annenrangsmennesker :-) Det kan føles sånn mange ganger, da det er mange som føler seg overlegne alle andre, og tråkker på hvem som helst uten tanker for hva de gjør. Så nei, du er så absolutt ikke annenrangs, du er nok verdens beste mamma for barna dine, og en flott jente/dame, som har det litt kjipt for tiden :-) Ønsker deg lykke til videre! Klem fra meg!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Er alenemamma, kjæresten er ny, vi bor ikke i lag enda, men vi har en baby på veg, så er ikke så lenge jeg har de "hederstittelen". MEn enn så lenge..han er ikke delaktig i de andre ungene. Klønete forklart, men blir iallfall forandringer. Reagerte på uttalelsene hans da det vart snakk om at jeg kommer til å være hjemme iallfall et halvår med babyen, med mindre det fins noen til å passe OM jeg skulle ha så ufattelig flaks å få en jobb. Han mennte at det var å snylte på ham da, og NAV nå, siden jeg er hjemme (ufrivillig). Ble kjempestresssa, for han sa vel indirekte at så lenge jeg er arbeidsledig, eller hjemme med baby vil han ikke bo med oss, siden han ikke liker snylting..kan til en viss grad forstå det, sån som jeg ser det vil vi egetlig aldri være eige hundre prosent der. Skulle da tro han og har forsørgerplikt for eget avkom, på lik linje som meg. Blir iallfall separat økonomi her i gården. Krysser fingre og alt for at det dukker opp e jobb snart..
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #6 Skrevet 22. mai 2010 00.18 var Hi..får gå og legge meg, og se om jeg kommer på noe lurt. Vil jo ikke akkurat ha rykte som arbeidssky og lat heller.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #7 Skrevet 22. mai 2010 "så lenge jeg er arbeidsledig, eller hjemme med baby vil han ikke bo med oss" Og noe sånt velger du å få barn med?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #8 Skrevet 22. mai 2010 Herregud..skal du ha barn med denne mannen. Lykke til, kjære deg...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #9 Skrevet 22. mai 2010 Visse sider har kommet snikede å jo nærmere termin jeg kommer..hadde jeg visst da det jeg har hørt nå osv..me å er vi nå her, så får man ta det gode med ode og overse idiotie og heller konsentrere seg om det som betyr noe. Han satte meg ut litt i dag, men jeg vet jo innerst inne at jeg hverke er snylter eller annenrags. Og akter å gi beskjed om at det der er bare å klappe igjen med til han har gått noen mil i mine sko. Hadde jeg derimot fått høre dette tiiidlig i svangerskapet er jeg ikke hundre prosent sikker på om jeg hadde vært tilnærmet høygravid nå, da hadde han vært et tilbakelagt kapittel. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå