MammaTherese84 Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Hei! Titter innom fra 2.trimester, for tenkte dere damer her inne kanskje allerede har kjøpt vogn og er ganske så erfarne;) Jeg/ vi står mellom Emmaljunga City Cross VS. Emmaljunga Nitro City. Vi bor i Stavanger og vogna vil nok bli mest "bybruk"' Jeg synes Nitro City definitivt var best å trille, samt at den opplevdes mye lettere. Allikevel lurer jeg på hvordan den blir til vinteren, med snø og slaps, samt glatte fortau. Noen som har erfaring? Hjulene kan jo låses, men blir den like stabil som City Crossen for det om? Sånn utseendemessig liker jeg aller best det klassiske, så føler meg litt mellom barken og veden;) Noen som vil fortelle om deres erfaring/andre sin erfaring? Innspill? Hva anbefales? Positive ting eller ulemper med noen av disse vognene som vil gjøre det lettere å velge? På forhånd tusen takk:)) ha en deilig pinse! nygift&gravid
Vimse + gullene Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Hei! Vurderte en stund de samme, men endte med city cross. Vil gjerne ha en vogn som er fin å gå på tur med, også i ulendt terreng, i tillegg til å være grei i byen. Tror nitro er bedre "kjøpesentervogn" pga de svingbare forhjulene. Men den ser litt snodig ut, og er ikke spesielt bra verken på grovt underlag eller snøføre tror jeg. Kjenner en som har Nitro, og det ble en del vognbæring over snøfonner under den laange vinteren i år. Jeg var også med på tur med denne vognen på grovt grusundelag, og den var ikke lett å kjøre, selv om hjulene var låst. Fordi de er små sliter de litt over større steiner ol. Men hvis bybruk er hovedbruken for deg, og du ikke skal så mye i terrenget. kan det være at nitro er best for deg. Lykke til med valget!
petite fleur Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Jeg har kjøpt Nitro City og er helt nyforelsket :-) Utrolig lett å trille og så vakker å se på. Jeg valgte den fogna fordi den har 2 svingbare forhjul og ikke bare ett, som jeg synes ble litt ustødig på bussen. Har lest her inne (altså ikke erfart selv ennå) at den er like god på vinterføre som andre vogner, så lenge det ikke er for store mengder snø.
Nummer2påvei:) Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Hei! Kjempe fine vogner begge to synes jeg vi valgte nitro city. Skal 95 % av tiden brukes på asfalt. Vognen er veldig lett og ta liten plass. På asfalt syns jeg den er god og trille, men city cross er nok mye bedre på grus/steiner/skogsstier.. vi bor i et området hvor det enten er tur på asfalt eller tur i skog og mark (bæremeis tur og ikke mulighet for vogn). Hvis vinteren skulle bli spesielt hard med mye snø har jeg en gammel firhjuling på loftet jeg kan ta frem hvis det skulle bli nødvendig Lykke til med valget ditt!
MammaTherese84 Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2010 Tusen takk, damer!) Ser det er delte meninger blandt dere også..smaken er vel som baken, delt i to;)) Jeg får lage meg en "for- og imot" liste før jeg tar valget;)) Men fikk svar på en del oppklarende spørsmål, så igjen; takk )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå