Gå til innhold

Dere som har to bilstoler i bilen...


Anbefalte innlegg

Skrevet

...og har tre barn. Hvordan er det med plass i baksetet? Må snart ha to bilstoler i baksetet med en nyfødt og en på 20 mnd, i tillegg til min datter på 11 år. Hvordan kommer dette til å gå med plass? Bilstolen jeg har til gutten min nå tar en god del plass...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det blir fullt. Vi skal ha inn tre bilstoler nå ganske snart, i en liten fjert av en bil; Toyota Yaris. Det går såvidt, de sitter jo i sine egne seter, så ungene klemmes jo ikke, men setene trøkkes nok litt sammen. Ai ai.

Skrevet

det kommer jo veldig an på bilen, men selv i min lille personbil får jeg plass til to store barneseter og en tynn voksen i mitten bak. det blir veldig trang plass, men det funker.

 

i pappas store bil, får jeg plass til 3 store bilseter baki og da er det god plass :)

Skrevet

jeg har klart å skvise inn to bilseter og ei bilpute i en pitteliten bil. veldig trangt og glad for at vi har større bil nå. du må bruke en del tid på å leite etter belter og få festa dem, pleide å dra ut det ene setet mens jeg festet bilputa i midten

Skrevet

Vi har to barneseter og med en 12 åring i midten. Funker helt fint! :)

Skrevet

Vi har ett bakovervendt sete i midten der 2 åringen sitter. Det er faktisk den tryggeste plassen i bilen. Og så har vi babysete på passasjersiden. som er 2. tryggest. Rett og slett for det sete skal jo taes ut og inn hele tiden, så lettest å ha det der. Da har man ett helt sete igjen så en voksen også kan sitte bak :)

Skrevet

Har til vanlig 2 bakovervendt seter i bilen, har da et av setene i midtposisjonen fordi det er tryggest og det andre står bak passasjersetet som er den nest tryggeste plassen.

 

Når vi har med unger hjem har vi god plass til enten et bakovervendt sete til eller en beltestol. Voksne har også god plass da bak fører setet.

Skrevet

Så det er vanligvis plass til å feste barnesetet i midten? Kommer til å anskaffe oss en Qashqai +2 innen tredjemann kommer til verden, så håper det er plass der...

 

Noen med isofix-erfaringe her også? Hvor enkelt og kjapt er det å demontere og montere et sete som er festet med isofix?

Skrevet

I en bil uten tre separate seter bak er ikke dette enkelt. Isofix-seter drar da mot midten, og det blir kun plass til to. Det er heller ikke alle biler som kan ha sete i midten. Isofix er mye lettere å montere og avmotere, og er absolutt en fordel når en har fullt baksete, men da må en altså ha seperate seter. Tror alle de franske produsentene lager biler som har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...