lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Tenker snart å begynne på 30 days shred. Og for å ha maksimal utbytte av treningen skal jeg ha totalt forbud mot all godteri og usunn mat :-) Er redd at det sterke fokuset på treningen og kostholdet kan gå utover melkeproduksjonen, for er veldig fokusert på å gå ned mange kg! Noen som har mistet melk pga slanking, evt. hard trening? Er litt bekymret for det i og med at lillegull bare er 6 uker.
Snuppa! Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Man skal ikke slanke seg når man ammer er det jeg har hørt da. Har selv noen kilo jeg vil ha bort, men spiser sunt og trener. Tør ikke å begi meg ut på slankeprogram når jeg ammer.
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2010 Men 30 days er vel ikke ett slankeprogram? Det er vel bare vanlig trening, er det ikke? Har ikke fått DVDen i posten enda, så har ikke sett på det.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Jeg har også bestilt den, og fikk tips fra Ranveig R at du ikke skal gå ned mer enn 0,5-1 kg i uka når du ammer pga giftstoffer da skilles ut i melka. 30 days er jo et treningsopplegg, ikke slankeopplegg nødvendigvis, men du kan jo regne med å gå ned noen kilo fortere enn du tror.. Så for å unngå å gå giftstoffer i melka, evt miste den, så spis litt mer... Snuppa her er 5 uker, og jeg har ikke tenkt å gå ned så mange kilo nå, mest stramme opp kroppen.. så får jeg ta kiloene når jeg er ferdig med amminga, har 8 kg igjen til jeg er tilbake på matchvekta (og 2 1/2 kg til jeg er tilbake på startvekta jeg hadde når jeg ble gravid- de kan jo bare forsvinne nå, så blir ikke resten så tungt..)
Kate77 Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Så Janette Groede sa 0,5 kg i uka er greit når en ammer. Synes det høres ut som du har en veldig fin plan for å gå ned i vekt. Det er jo bare å prøve. Går det for fort nedover, eller du merker at det blir mindre melk så spiser du mere sunn mat. Drikk mye vann, det hjelper for å få mere melk. 30 day shred er forøvrig god trening, men tror nok ikke noen vil miste melka pga den. Så hardt er det ikke:)
Ranveig R Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Du mister ikkje melka av trening. Det skal veldig mykje til før ein mister melka, faren er som nevnt over her at giftstoff blir lagra i feitt og når feittet blir forbrent blir det skilt ut gjennom alle kroppsvæsker (urin, svette, melk). Eg "mista" faktisk melka sjølv, men ikkje pga trening. Det var ein kombinasjon av nytt svangerskap, lite/ingen matinntak (hyperemesis) og hurtig vektnedgang som følge av dette (6 kg på ei veke). Trening er berre bra det, men husk at du har faktisk fødd for ikkje så lenge sidan og om du ikkje er spesielt trent i utgangspunktet er 30 days shred ganske kraftig kost. Om du går ned meir/fortare enn 0,5 - 1kg i veka ville eg roa ned treninga (trent f.eks. berre annankvar dag), eller aukt kaloriinntaket litt. Lykke til, det er kjempegøy )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå