Gå til innhold

Lakserolje....??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har nå blitt helt moden og med 2 cm i åpning. Ble sendt hjem fra sykehuset i går med beskjed om å vente på de vonde riene....Men de kommer ikke :( En venninne sa jeg skulle drikke lakserolje og at ho kunne love at dette funker. Jeg er redd jeg bare kommer til å få noen ubahagelige turer på do. Noen med erfaring?? Eller noen andre gode tips??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei....

Svigermor har jobbet 25 år på føden som hjelpepleier og hun sverger til det. Mente at det virkelig gjorde nytten.

Selv ble jeg satt i gang sist og hadde bare maserier i 2 døgn og ingen åpning. Det var helt til jeg fikk klyx. Da fikk jeg 6 cm åpning i løpet av null komma nix.

Så når tiden er inne for meg så skal iallefall jeg forsøke det. Det skader ikke å prøve da.... : )

Skrevet

Enkelte brukere her inne mener det er farlig og kan gi styrtfødsel og stresse fosteret. På den andre siden sier andre at de har fått beskjed av legen om at nå kan de bare ta seg en ss lakserolje og se om det skjer noe:) Ikke drikk hele flaska om du prøver da:) Og hold oss oppdatert;)

Skrevet

Hvis du skal ta lakserolje så må du gjøre det på en ordentlig måte, ellers kan det bare gjøre at du får en grusom fødsel.. Ta ca fire spise skjeer og etterpå bør du gå å legge deg. Hvertfall det jeg har blitt anbefalt. Lykke til :)

Skrevet

Og til meg som aldri har brukt det før og ikke har det i hus: hvor får man tak i det, og hvor mye skal man ta i så fall? Merke/leverandør?

Skrevet

På apoteket, men har aldri sett det i hyllene så kanskje de har det bak disken for å ikke friste noen:) Forsøk med 1-2 ss. Ikke tømme flaska, det kan nok bli ubehagelig. Og sørg for å være nær en do:)

Skrevet

Hahaha, ja, skal sørge for å være hjemme :) Jeg spiser linfrø, litt uten hell, for å få fart på systemet om dagen, men lakserolje funker vel bedre får man tro :) Uansett om det setter i gang fødsel eller ikke så hadde det vært fint å få litt fart på sakene her - jeg er lei av å ikke få gått på do!!

Skrevet

Takk for svar :)

Oj men jeg er litt skeptisk da... hehe.. Tror jeg er det av natur. Siden noen her nevner styrt fødsler. For med nr 1 tok det kun 5 timer fra de tok vannet til han var ute, og jeg hadde ikke en eneste kynne før det.

Men nå er beina mine som tømmerstokker, og jeg har ikke fått vært ordentlig på do på noen dager. Så skal se om jeg får fortgang på dette :) prøver pittelitt først hehe...

Skrevet

jeg brukte lakserolje en gang sist, etter konf med JM. Tok 2 sp og fikk tømt hele meg etter et par timer.. men fikk ikke rier av dette da... men men.. du er jo moden og forhåpentligvis er alt klart!

Skrevet

Nei... huff... venter til i mårra ...Leste noen skrekk historier når jeg googlet det nå. :((( Åååå...

Skrevet

jeg ville ikke tatt lakserolje. da ville jeg heller prøvd med klyster. Da blir du tømt med en gang, slipper flere turer på do, og det gjør samme nytten.

Lakserolje er jo bare et kjerringråd, mens klyster brukes under fødsel også.

Skrevet

Rart hvordan ting praktiseres.

Jeg fikk streng beskjed om å holde meg unna lakserolje og klyster (hjemme) pga det kan stresse livmoren som folk sier, og riene kan komme som haggel. Og gi en mindre behagelig effekt.

Dette var nå, fordi jeg er så hard i magen nevnte jeg at jeg hadde kjøpt klux i tilfelle..jordmora datt nesten av stolen:P

Men sist jeg gikk gravid og var innom Ahus for en kontroll, pga vond mage og hard mage (ca uke 38) fikk jeg med en DIGER klyster hjem som jeg skulle ta. Skjedde nå INGENTING hjemme, så...

Er du treg i magen er det bedre med Dulphalax som løser opp, drikker du 30ml så skjer det ting da også... Det står også på flasken at er trygt for gravide

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg turte ikke ta noe i går jeg. Og fikk gått på do i morges. samtidig kom slimproppen, så bare venter jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...