Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Hva gjør dere da? Særlig hvis dere føler det blir veldig mye gi gi gi fra ditt barns side og lite få tilbake?
Lene~mor til tre Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Mine får ikke lov til å gi bort leker, med unntak da de ble for store til å ha babyleker så ga vi dem bort til søskenbarna demmes som var babyer. Utenom det får dem ikke lov, ellers så blir det nok bare til at dem angrer senere osv.. synes det er en uting.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2010 Synes også det er en uting. Ville bare høre om jeg var sær eller de fleste tenker som meg hehe..
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 her er det helt greit, men så er han veldig bevist på hva han gir bort... og det er ting han syns er blitt litt barnslig. Her en dag skulle han plutselig gi bort ALLE spiderman og kaptein sabeltann tingene sine, ble litt "paff" for det er ting han har lekt veldig mye med..... Men så tenkte jeg meg om, og fant ut at det var faktisk veldig lenge siden han hadde lekt med det, og kanksje han var blitt for stor for disse tingene.... Syns det er en fin ting at barna kan gi bort ting man ikke leker med lenger, JEG er ingen samler, og sparer ikke på noe. Så når han ikke leker med tingene sine mere, så blir det kastet.... Så syns han er flink jeg, gutten min... ) Jenta mi er ikke slik...kan ikke huske at hun har gitt bort noe som helst, men hun er også den gjerrigste, når det gjeld å spandere ting, som f.eks gotteri....
Gjest Filifjonka Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Mine får ikke lov å gi bort leker. Ikke bytte heller, uten at det er forhåndsgodkjent av foreldrene (både oss og foreldrene til det andre barnet). Det gjelder selvsagt ikke naturlige bytteobjekter som pokemonkort og slikt, nå snakker jeg om leker. Når de vokser fra leker, snakker vi litt om saken. Det som er utbrukt og egentlig bare søppel, kastes. Det som er skikkelig og solid gir vi videre til noen som trenger det. Jeg mener at av og til blir barn manipulert og lurt av eldre barn, og trenger voksnes hjelp mot dette. Av og til vil de gjerne kjøpe seg venner, og det vil jeg også hindre. Ikke vil jeg at mine barn skal lure andre som er yngre heller.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 her får de ikke lov å gi bort leker. Samme grunne som dere over nevner.
yasmina Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 Nei, det gjoer vi ikke. Det meste legges bort og gaar i arv til minsten, det som han vokser fra og fremdeles er brukenes gaar til forskjellige veldedige formaal. Har akkurat sendt en sort sekk med leker til Haiti. Da fikk de 2 stoerste velge hver sin leke aa gi bort hvis de ville.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå