Gå til innhold

Noen som har tatt beroligende pille hos tannlegen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får beroligende hver gang jeg er hos tannlegen (sliter med EKSTREM tannlegeskrekk) og den roer meg så mye ned at jeg sovner. Husker derfor ikke mye etterpå, og tiden jeg er hos tannleger flyr av sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tar to valium et par timer før jeg skal dit, og alt er ok. Har ekstrem tannlegeskrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke HI, men, blir man kvalm av deg? type sånn ekkel svimmelfølelse som rett før man besvimer?

 

Jeg skal operere ut en visdomstann, og er veldig engstelig, og har planer om å ta beroligende, men jeg har aldri gjort det før, og lurer på hvordan det føles, for jeg blir svimmeldårlig bare av bedøvelsessprøyten tannlegen setter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt Sobril, funket greit det.

Men jeg ble så redd, at adrenalinet mitt bare pumpet seg opp og effekten av beroligende var liten egentlig. Hjalp meg godt FØR jeg kom inn til tannlegen da :))

Hehe..

 

Nå har jeg blitt så & si kvitt skrekken min, så jeg tar ingen beroligende mer.

 

Ett godt tips til deg som skal operere ut en visdomstann er å ta med deg en Ipod. Skru musikken på full guffe så slipper du alle lydene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valium og bedøvelse er to vidt forskjellige ting. Så ingen sammenligninger der :)

 

Valium gjør at en bare driter i alt. En blir likegyldig og..glad. Hehe..

 

Har tatt valium mange ganger hos tannlege, men desverre er min skrekk ingen fobi. Bedøvelsen virker som bingo på meg, og har ekstremt sensitive tenner...Ergo..smertehelvete, og det hjelper da lite å føle seg likegyldig....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter opp 1/2 time tidligere hos tannlegen så får jeg en pille der. Vet ikke hva, men den funker. Å så har den større efekt hvis jeg ikke spiser de 3 siste timene før jeg får den.