Gå til innhold

Noen som har tatt beroligende pille hos tannlegen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får beroligende hver gang jeg er hos tannlegen (sliter med EKSTREM tannlegeskrekk) og den roer meg så mye ned at jeg sovner. Husker derfor ikke mye etterpå, og tiden jeg er hos tannleger flyr av sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tar to valium et par timer før jeg skal dit, og alt er ok. Har ekstrem tannlegeskrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke HI, men, blir man kvalm av deg? type sånn ekkel svimmelfølelse som rett før man besvimer?

 

Jeg skal operere ut en visdomstann, og er veldig engstelig, og har planer om å ta beroligende, men jeg har aldri gjort det før, og lurer på hvordan det føles, for jeg blir svimmeldårlig bare av bedøvelsessprøyten tannlegen setter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt Sobril, funket greit det.

Men jeg ble så redd, at adrenalinet mitt bare pumpet seg opp og effekten av beroligende var liten egentlig. Hjalp meg godt FØR jeg kom inn til tannlegen da :))

Hehe..

 

Nå har jeg blitt så & si kvitt skrekken min, så jeg tar ingen beroligende mer.

 

Ett godt tips til deg som skal operere ut en visdomstann er å ta med deg en Ipod. Skru musikken på full guffe så slipper du alle lydene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valium og bedøvelse er to vidt forskjellige ting. Så ingen sammenligninger der :)

 

Valium gjør at en bare driter i alt. En blir likegyldig og..glad. Hehe..

 

Har tatt valium mange ganger hos tannlege, men desverre er min skrekk ingen fobi. Bedøvelsen virker som bingo på meg, og har ekstremt sensitive tenner...Ergo..smertehelvete, og det hjelper da lite å føle seg likegyldig....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter opp 1/2 time tidligere hos tannlegen så får jeg en pille der. Vet ikke hva, men den funker. Å så har den større efekt hvis jeg ikke spiser de 3 siste timene før jeg får den.

Blir litt susete i hode først, klarer fint og sitte på venteværelse alene, så blir jeg fulgt inn, satt i stolen, småprate litt og så er det natta hehe.

Men når han er ferdig (satt der i 2 timer engang) så rusker dem meg våken og da kan jeg fint gå får egen maskin (men bør ikke kjøre bil, så mannen henter meg )

 

Men nå har jeg en avtale med tannlegen om hva han kan gjøre uten at jeg får pilla først. Han kan ta bilde samt putte fingre og speil inn i munnen min, utover det må pilla frem. Så jeg er der altid 2 ganger, en for å se hva han skal gjøre og en for og gjøre det, men da setter han opp time så han får gjort alt på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann fikk da han var 5 år og skulle trekke en tann. Aner ikke hva han fikk, men han sjanglet og virket direkte full. Han husket ingenting fra tannlegebesøket etterpå. Spurte han om han husket forskjellige ting.

Vet ikke om det er forskjellig det de gir til voksne vs barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også valium 30 min. før tannlegetimen. Møter opp 30 min. før timen, og får pillen av tannlegen. Men selv om jeg får valium, så må tannlegen av og til minne meg på å puste, for noen ganger holder jeg pusten uten å tenke på det.

 

Og når tannlegetimen er over, så får alle en klem av meg. Gjør det uten å helt tenke over det, for er så påvirket av valiumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får Flunipam, virker veldig greit.

Men blir forferdelig susete i timevis etterpå, så ma ha noen til å kjøre til og fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang det ble klart at jeg trengte noe, fikk jeg med meg en tablett som jeg ikke vet hva er. Fikk beskjed om at jeg fint kunne kjøre etter å ha tatt den. Trenger jeg å si at den ikke var sterk nok?

Kan tenke meg at det var en fluortablett, den sniken.. Den hjalp jo ikke og jeg fikk så en valium og han tok inn en pasient mellom mens den virket. (eller ikke virket). Valium var totalt bortkastet, da jeg var så redd og stresset at den overhode ikke hadde virkning. Fikk utrolig nok boret et hull og valiumen slo inn i det øyeblikket jeg reiste meg fra stolen etterpå. Gikk rett i dørken.

 

Etter dette har jeg fått dormicum. Det er flytende og må drikkes. Man kan overhode ikke kjøre bil etterpå, ikke på maaaange timer og blir veldig sløv. Jeg følte ikke selv at det virket så veldig, men måtte innse etterpå at det gjorde det siden jeg husker lite fra tannlegebesøkene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...