Gå til innhold

Er så kjedelig!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et vennepar med barn som både jeg og min mann anser som våre beste venner. Synes det er kjempekjekt å være med de og tror de liker godt å være med oss også:) Vi har imidlertid en hund og han kompisen vår er da allergisk. Dette resulterer i at de ALDRI kommer på besøk til oss lengre:( Og de inviterer heller ikke oss inn til seg. Synes dermed det er vanskelig å holde god kontakt med dem selv om vi gjerne vil det!

 

Hva kan man gjøre i seg slik situasjon? Noen som har det likedan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hva kan man gjøre i seg slik situasjon?"

 

A. Kvitte seg med hunden

B. Finne seg nye venner

C. Drite i venner og begynne med online-poker isteden

Skrevet

Dere kan vel møtes på kafè, dra på tur eller noe annet?

Skrevet

Hmm... Føles liksom litt feil å kjøre ørten mil (begge parter) for å treffes på en kafè med aktive unger løpende rundt.

 

Vil selvsagt ikke ikke droppe kontakten med dem, men med tiden vil vel resultatet bli at vennskapet bare dabber ut i ingenting... :( Trist!

 

Å kvitte seg med hunden (et familiemedlem) er ikke aktuelt.

 

Men dere som er allergisk mot en enkelt ting: kan dere ta allergimedisin en spesifikk dag, eller noen dager i forveien, hvis dere vet at dere kommer til å møte på det som dere er allergiske mot i nærmeste fremtid?? At det går an å være litt på forskudd, liksom?

 

HI

Skrevet

Broren min er allergisk mot hund, katt og endel andre pelsdyr. Det fins ikke noe medisin han kan ta for å forebygge og er han i samme rom/hus hvor der er, eller har vært, pelsdyr så blir han kjempe tett og får astma-anfall. Og da kan han ta medisin, men da er han allerede dårlig og det tar dager å bli frisk igjen.

 

Så det er ikke alle som bare kan ta medisin og så tåler man det man er allergisk mot

Skrevet

Hvis dere er viktige som venner for disse menneskene så hadde det ikke vært problematisk for han å ta allergimedisin. Jeg er hyperallergisk mot hund, men tar så klart allergimedisin for å være sammen med venner. Drar gjerne på overnatting osv til mennesker med hund.

 

Bi-effekten er at jeg blir trøtt av medisinen men det ofrer jeg gjerne for å være sammen med gode venner!

Skrevet

Mannen min blir allergisk av både hund og katt.

Mine foreldre har katt og der blir han gjerne med på besøk i en uke, selv om han får rennende nese og røde øyne og sånn.

Hans foreldre derimot har hund og når han blir allergisk mot den får han samtidig astma, klarer ikke puste ordentlig, og må ta astma medisin. Hvis vi har vært hos dem en hel kveld sitter han gjerne og er stille og dårlig hele kvelden og er i tillegg redusert i flere dager etterpå. Og allergi medisin hjelper ikke på det...

Så vi besøker de veldig sjeldent, i stedet kommer de her eller vi drar på tur i skogen eller noe.

Skrevet

Ok. Da høres du ut som en god venn som er interessert i holde på vennene dine :)

 

Så det går an å ta medisin mot det man er veldig allergisk mot for å klare noen timer sammen med det man da er allergisk mot?

 

Jeg er jo selv allergisk mot diverse pollen-greier og noen dyr og klarer å holde snua i sjakk med allergimedisin.

 

Hvilken medisin tar du og hvilke reaksjoner på allergi har du???

 

HI

Skrevet

Da er han vel mer allergisk mot hund enn mot katt, eller?

Skrevet

Husker ikke navnet på medisinen, er tom akkurat nå. Skal få ny resept til uken. Men reaksjonen er rennende nese og øyne, øyekløe, grusom kløe i bihuler og pusteproblemer. Har i tillegg astma som blir forverret. Be han undersøke hos legen hva han kan bruke.

 

Jeg hadde blitt asosial uten medisin, nesten alle har jo hund.

Skrevet

Det tenker jeg og... Og har foreslått å ta det opp hos legen, men han hevder hardnakket at ingenting(!!!) funker... Begynner nesten å lure på om det er et vikarierende motiv for ikke å gidde å komme til oss selv om alt annet tyder på at han liker å være med oss...

 

Er bare så utrolig synd hvis vennskapet vårt går i do pga. noe så teit... :( Er jo så kjekt å være med dem!! Håper bare han vil prøve en annen taktikk etterhvert.

 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...