M4 Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Jeg gleder meg så sinnsykt til å møte lille gutten vår i magen nå, har termin til onsdag, 26.mai! Rart at verden kommer til å snus helt på hodet - snart er jeg mamma Lurer sånn på hvordan fødselen starter..
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Har også termin på onsdag Er så spent! På denne dagen i forrige svangerskap gikk vannet og to dager etterpå var frøkna ute. Har tenkt mye på det i dag, at nå er jeg like langt som da vannet gikk forrige gang. Håper jeg slipper at det er vannet som går først denne gang, men vil snart ha ut mini i magen!!!! Er passe lei av å gå gravid. Hvor skal du føde??? Jeg kommer til å føde på SUS.
tingeling81 Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Eg har og termin 26.mai (UL) mens termin i morgon... Er spent eg og! ventar på at vatnet skal gå kvar kveld når eg har lagt meg...var sånn det starta med nr.1... med nr.2 starta det med rier, men tok litt tid før eg forstod at det var rier og ikkje kynnarar, venta jo på at vatnet skulle gå eg... ;-) men gjekk uansett raskt med begge to 4-5 timar, så forventar liksom at det skal gå raskt no og... men blir spennande no!
tilletull Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Eg og har termin på onsdag.. har allerede vært innom føden med rier 16 mai, men ble sendt hjem fordi rienen stoppa opp. Så går iallefall rundt med 2 cm åpning. Eg og går rundt og lurar på korleis og kor tid det startar skikkelig. SIst gang gjekk eg 3 dagar over termindatoen..
M4 Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2010 Jeg skal føde på Ullevål og føler meg veldig trygg på at dette skal gå bra uansett hvordan han kommer ut. Er førstegangs så jeg har ingen forventninger til hvordan det blir i det hele tatt, bare at når jeg får han i armene mine så er det verdt all smerte i verden Var på Ullevål i dag til en sjekk, har hatt høyt blodtrykk og sett litt sorte prikker men alt sto bare bra til med babyen. Var også en av verdiene i blodprøven som var helt på grensen, men skal til fastlegen igjen på tirsdag og ta nytt blodtrykk så får vi se hvordan det ligger an. I de siste to dagene har kynnerne tatt seg opp veldig og blitt mye sterkere. Trodde seriøst noe var på gang i går, kjente menssmerter i rygg og mage og kynnerne var sterke - men så roet det seg og jeg våknet i dag uten at noe mer hadde skjedd! Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet..
tilletull Skrevet 22. mai 2010 #6 Skrevet 22. mai 2010 Kva gjer de på desse siste dagane før terminen? Eg klarar ikkje bevege med noko særlig på grunn av at eg får så sterke kynnarar når eg går.. Blir mykje daffing på sofaen..
M4 Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2010 Jeg står opp når jeg er sulten og spiser, leser nyheter, blir trøtt og sover igjen! Så hender det at jeg går meg en tur, baker litt, vasker litt, slapper av og leser blader og ser en del på tv. Prøver å slappe av så mye jeg kan og det er vondt å gå pga bekkenløsning, så det blir ikke lange turene på meg heller. Vi burde vel bare sove så mye vi kan mens vi har muligheten - hvertfall jeg som ikke har flere barn å ta vare på i hverdagen, ( jeg har en bonusdatter som er hos oss annenhver helg, men hun er snart 8 )
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 22. mai 2010 #8 Skrevet 22. mai 2010 Jeg har ei tulle på 2,5 år som jeg har dagene sammen med. Vi står opp, bruker god tid på å kle oss og spise frokost. Tar en tur ut, enten på besøk eller på lekeplassen eller i åpen barnehage. I 1-2 tidene pleier vi å komme hjem igjen og leser litt og leker litt inne før vi lager middag til mannen. Når han kommer hjem er det kosetid for hele familien. Prøver å tenke på annet enn fødsel, men det er ikke lett når magen er i veien for alt jeg prøver å gjøre........ Når bekkenet verker og kynnerene kommer på rekke og rad. Håper bare jeg ikke må gå 14 dager over termin - for jeg er sliten og lei!
fresh Skrevet 22. mai 2010 #9 Skrevet 22. mai 2010 Jeg har termin på tirsdag 25.mai. var hos jordmor onsdag denne uken og ble strippa til 3cm, men ingen tegn til fødsel foreløpig:( Faren min skal på 2 ukers ferie på tirsdag, så jeg har bare 2 dager på meg nå, hvis han skal få se h*n før han reiser. Hadde jo vert hyggelig om han kunne det Jeg skal også føde på sus. Vi får holde hverandre oppdatert her inne, er så kjekt å følge med på hvordan det går med dere som har termin rundt min dato Eskimo-07: så flink du er som er så aktiv hjemme med en 2,5 åring. Jeg hadde aldri klart det dette svangerskapet. Har bekkenløsning og isjas, vert sykemeldt siden uke 30.Kjipt. Så 3åringen her i huset har nesten mistet mammaen sin, stakkars! Så jeg må si jeg beundrer deg for det
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 22. mai 2010 #10 Skrevet 22. mai 2010 Jeg har å, termin på lørdag den 29 mai Venter og venter!! Er ufattelig spennende når det skjer ja! Håper han kommer snaaart! Utålmodig!!! Gleder meg sånn til å se åssen han ser ut osv. Åhh.. Litt av en følelse ja!!!
M4 Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 22. mai 2010 Ja, jeg må si dere er flinke dere som har barn fra før - og det uansett hvor aktive dere er. Sliten mamma: du kan jo ikke noe for at du har bekkenløsning og isjas!! Jeg føler meg priviligert som bare kan sove når jeg vil og se på tv og lese blader uten forstyrrelser.. Nå gleder jeg meg jo vanvittig til å få barn selv, og det blir nok ikke den siste hvis jeg kan velge Jeg nyter stillheten og skal prøve å huske hvordan det er før gutten kommer og jeg kommer til å være opptatt med han hver dag framover. Hvorfor ble du strippa 6 uker før termin forresten?
frossenfisk Skrevet 22. mai 2010 #12 Skrevet 22. mai 2010 Jeg har termin på søndag. Føler meg som en hval med enorme føtter (hvis det er mulig) og har en på to år fra før som har vært ganske mye hjemme fra barnehagen etter at permisjonen min startet. Litt fridager, litt sykdom, litt for kosens skyld. Så da er vi ute og leker og triller. Ellers mest mulig sofa.
baby nr 3 på vei! Skrevet 22. mai 2010 #13 Skrevet 22. mai 2010 Jeg er 4 dager på overtid, snart 5! Har ei jente på 3 og ei på 1 år fra før av så dagene går fort! Begynner å bli litt tungt å springe, leke å krype sammen med ungene, men føler meg heldig som har hatt et problemfritt svangerskap og fortsatt har energi til overs:D Lykke til med de siste dagene av svangerskapet og fødsel damer!
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 22. mai 2010 #14 Skrevet 22. mai 2010 Blir mye sofa på meg også. Så er det jo greit å kunne reise på besøk til veninner som også er hjemme med barn. Jeg har jobba deltid før jeg gikk i permisjon og da hadde vi dagmamma til tulla, men hun slutta der når jeg gikk ut i permisjon....... skulle av og til å ønske at jeg hadde en plass hvor hun kunne være uten den overhormonelle, slitne og tidvis gretne mora si - men valget er tatt og hun er hjemme........ Og det er ikke din feil sliten mamma at du ikke er i så god form!!! Selv lå jeg 2 mnd på sofaen i begynnelsen av svangerskapet - hadde da gode leieboere som kunne hjelpe meg med tulla når mannen var på jobb. så av og til må vi ta vare på oss selv for å kunne være best mulig mødre for barna våre!
M4 Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #15 Skrevet 22. mai 2010 Jeg lurer også så sinnsykt på hvordan han ser ut! Og så gleder jeg meg sånn til å se samboern min med gutten i armene for første gang.. Og søstern min og foreldrene mine som blir tante og besteforeldre for første gang.. Og jenta til samboern min som får en lillebror..Gleder meg til å trille og til å lukte den gode babylukta og bare beundre han lille som vi har lagd Det er mye å glede seg til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå