Gå til innhold

fødselstegn? hva opplevde/opplever du?


lykkelig<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

19 des-07 begynte med noe i magen så mye at du ikke får sove hele natten..er nok sterkere kynnere som kommer å går hadde jeg. hadde jeg vist mere om det hadde jeg nok tatt kontakt med noen for dette var 6 uker før termin.. så reiste på sykehuset dagen etter på fra morgnen.. hadde da 1 cm åpning når jeg kom på sykehuset. så var nok rier jeg hadde. de prøvde å stoppe det men gutten min kom 24 des- 07 kl 00.55

så mye skjedde der gitt. nå har jeg 5 uker igjen så kommer nok lengere denne gangen det er bra blir mye ekstra når de kommer så tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute og feiret 1 års bryllupsdag med min kjære 11/8-08. Samme kveld fikk jeg vondt øverst i magen og var redd det var noe galt med maten jeg hadde spist.(skalldyr) Var mye på do. Var våken hele den natten. Dro til fastlegen da legekontoret åpnet. Legen kjente litt på magen min og sa at fødselen var i gang og at jeg bare skulle dra rett til Ahus. Jeg hadde da konstant hard mage. Etter at jeg hadde vært der i noen timer fikk jeg beskjed om å dra hjem for det fortsatt kunne ta noen dager. Da jeg gikk ut av bilen hjemme kom første ordentlige rie. (au...) 6 timer senere var jeg tilbake på Ahus med 4 cm åpning. 13/8-08 kl 00.41 var min lille prins ute(4 timer senere) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet om morgen av at jeg kjente at det kom noe rennende..

Og jeg hoppet ut av senga, splash der gikk vannet..

Så da ringte jeg til Sykehuset, noe man skal gjøre når vannet går, pga infeksjon.

Så tok jeg en dusj og ikke lenge etter kom riene.

KL. 16:00 var vi på sykehuset å sjekket, for da hadde det gått 8 timer siden vannet gikk.

Siden jeg ikke hadde så kjempe rier, så fikk jeg dra hjem igjen.

Det tok 23 timer fra vannet gikk til verdens skjønneste gutt kom til verden.

 

Det sies at når man må holde seg fast i kjøkkenbenken når riene kommer er det på tide tenke på tiden mellom riene og sykehuset.. men det spørs jo selvfølgelig på hvor lang biltur man befinner seg unna sykehuset.

 

 

Alle fødseler er ulike og føles ulike, men det er en helt utrolig unik opplevelse.

Men det er jo etter fødsel det virkelige skjer.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to fødsler bak meg og begge opplevdes veldig forskjellig..

 

Med nr 1. la jeg meg på kvelden uten å kjenne noe rart/uvanlig. Våknet opp med konstante ryggsmerter på natten (fortsatt ingen tak i magen) og dro på sykehuset klokka 8 om morningen . Da startet riene så smått.. Jenta mi var ute 13 timer senere.

 

Med nr 2. Slimproppen gikk to uker før fødselen. Hadde ubehagelige kynnere i to uker etter dette, og hadde blitt så vant til vondtene at jeg ikke merket det spesielt da kynnerne gikk over i rier. Hadde det ikke vært for at Kjæresten insisterte på at vi skulle dra på føden for en sjekk, hadde jeg født hjemme i stua. :) Denne gangen kjente jeg ingen smerter i ryggen.. Og takene kom gjevnt å trutt uten at det var spesielt vondt. Da vi kom på sykehuset haglet riene på, og var vonde i en times tid før jeg fikk pressveer og jente nr 2 var ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...