førstegang...1 Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Hva synes dere er den beste plassen? Vi har ikke den største plassen på badet, men hvis vi er litt smarte så kan vi få det til der. Vi har mer plass på barnerommet, men tenker at det kanskje er mer praktisk på badet med vasken rett ved siden av. Noen som har noen tanker?
Gjest Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Hvis jeg hadde hatt plass på badet ville det vært førstevalget, siden rennende vann er veldig nyttig når man steller. Hvis ikke er soverommet andrevalget. Det er der vi må ha det siden det ikke er plass på badet vårt (ca 1,5x2 m bad. Bare såvidt vi har plass til doen og dusjen:) )
stearin Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Alt blir sååå mye enklere med stellebord på badet! Pluss at det oftest er litt varmere i badet og det kan komme godt med når man har vaska stumpen til mini med våt klut.. Så det er ikke bare rennende vann som gjør at man bør ha stellebord på badet.
Lillegull-juli2010 Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Jeg undrer meg på det samme. Kan nok også få det til på badet, men det blir trangt. Synes det virker som om folk kommer langt med våtservietter? Ofte litt varmere på et bad da, og det er jo godt for den lille som er vant til kroppstemperaturen vår. Går jo an å ha stellematte på gulvet på badet og så finnes det visst stellematter med hard bakside som dermed kan legges over vasken...eller delvis over. Håper noen erfarne skriver inn!
faythleen Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Jeg hadde gjort veldig mye for å få til å ha stellebordet på badet! -Men nå baserer vi oss på å bruke bare vann, ikke våtservietter. Til førstemann på 22 mnd har vi fremdeles igjen gratisprøvene på våtservietter vi fikk i starten.... Har dere sett på muligheten for sånne stellebord som henges på veggen, og som vippes ut når det er i bruk? Storesøstra mi har knøttlite bad, men et slik har ho fint fått plass til!
mamman til minin Skrevet 22. mai 2010 #6 Skrevet 22. mai 2010 Vi har på barnerommet, men jeg drømmer om å kunne bruke badet. Det er dessverre ikke mulig å presse inn noe stellebord der... Våtservietter gjør jobben, men det haded vært så mye enklere (og billigere!) med vann og klut.
Snartmamma10L2<3*har født* Skrevet 22. mai 2010 #8 Skrevet 22. mai 2010 vi har plass på badet, men velger å ha stelleboret på barnerommet fordi vi synes det er mer lettvint å ha stellerbordet i nærheten av kleskommoden. Vi begynte å ha stellebordet på badet med førstemann, men byttet til barnerommet da vi ble lei av å rope til hverandre at vi trengte ren body eller bukse som vi hadde glemt å ta med på badet før skift..
rødt&blått Skrevet 22. mai 2010 #9 Skrevet 22. mai 2010 Badet! -og så nærme servanten som overhodet mulig!! Vi hadde knøttlite bad da vi fikk vår første, men hadde da stellematten oppå vaskemaskina med sugekoppkurver på fliseveggen over til kluter og salver. De første mnd'ene brukte vi servantkrana til å skylle stumpen ved avføring slik de gjør det på sykehuset. Veldig kjekt å ha den i nærheten! Kunne ønske vi hadde stelleplass ved siden av servanten, men det blir med drømmen!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 22. mai 2010 #10 Skrevet 22. mai 2010 Badet uten tvil! Rett ved rennende vann er genialt
Brava Skrevet 22. mai 2010 #11 Skrevet 22. mai 2010 Definitivt på badet uansett om det er trangt. Rennende vann er et must
Juli2010 Skrevet 22. mai 2010 #12 Skrevet 22. mai 2010 Med nummer 1 kjöpte vi stellebord til badet (et slikt som staar oppaa badekaret), men vi brukte det bare en dag. Hadde heldigvis et lite et paa soverommet, som egentlig var tenkt kun til paakledning/klesskift. For det förste var lyset paa badet for kraftig, slik at babyen ble altfor vaaken ved stelling om natten, og for det andre var det greit aa ha stellbordet i närheten av klärne. Ofte tisser de akkurat naar en skal kle paa dem ny bleie/ny body, og en maa ha nok et rent plagg. Det er komplisert hvis en ikke har plass til mange klesskift paa badet. Men det viktigste er som sagt natten. Min nummer en bäsjet hver 3. time ogsaa om natten de förste 6-7 maanedene. Da er det kjekt aa kunne stelle dem i dempet lys i samme rommet de blir ammet i /sover i. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå