Littlemama88<Juli10&Nov11> Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Har tenkt til å kjøpe en, men vet ikke hvordan. Hva er best manuell eller elektrisk? Har noen erfaring rundt begge typene. Hvilket merke som er best vil jeg også vite. :-) :-)
mlkg Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Jeg kjøpte en elektrisk pumpe første gangen. Det er snart 6 år siden, så jeg husker ikke navnet. Den fungerte godt i starten. Men da jeg fikk mindre melk etterhvert klarte den ikke å få i gang utdrivningsrefleksen, så da måtte jeg gå til innkjøp av en ny pumpe. Har da brukt Avent-pumpe. Synes den har fungert bra. Men tar gjerne imot anbefalinger fra andre som har erfaringer.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Jeg har medela sin elektriske og var fornøyd med den sist iallefall Kommer til å bruke den denne gangen også om det skulle bli bruk for pumpe. Prøvde avent sin manuelle, men jeg fikk ikke den til iallefall, i tilegg ble jeg forferdelig sliten i hånda
rødt&blått Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Hadde Avent sin manuelle og var godt fornøyd med den. Ikke sliten i hånda som jeg har hørt av andre, men det kommer kanskje an på hvor lang tid det tar for denne utdrivingsrefleksen i å sette igang? Eneste jeg trengte å tenke på sist var å opprettholde trykket når melka først begynte å sile ut og da klemte jeg den trykkedinsen bare sakte men sikkert innover ettersom vakumet minket ift melkemengden... -ja, håper noen forstod hva jeg mente, hehe! Jeg prøvde elektrisk på barselavdelingen, men ble bare kjempesår. Fikk blødende sår på siden av ene brystvorten selv om jeg hadde på laveste trykk. Tok en uke før det grodde, men har hørt om de som er fornøyde m elektrisk også!
Mjølkekua Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Elektrisk! Har avent sin, men jeg kunne tenkt meg en ordentlig dobbeldekker av en sak som suger bra på begge bryster samtidig... Jeg brukte min pumpe mye da.
Twins-07 + spire-10 Skrevet 22. mai 2010 #6 Skrevet 22. mai 2010 Jeg vil på det varmeste anbefale Medela pump in style. Det er en elektrisk dobbelpumpe som også kan gå på batteri. Kan også pumpe ett og ett bryst i gangen. Leveres i en praktisk sekk der du har alt du trenger til pumpingen, inkl kjølebag til flaskene med morsmelk. Fikk premature tvillinger og brukte denne pumpen i 11 mnd, og har ikke noe ondt å si om den. Solgte den etter jeg var ferdig, for trodde ikke det kom flere små-tasser i hus. Når jeg så ble gravid igjen var en sånn pumpe noe av det første jeg kjøpte ANBEFALES!!!
bondeknøl Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 Jeg hadde Nuk sin manuelle sist, noe j***** drit, rett og slett! Nå har jeg kjøpt Medela Swing, fornøyd så langt. skal bli godt å slippe å pumpe for hånd i hvertfall!
NormaJean Skrevet 24. mai 2010 #9 Skrevet 24. mai 2010 Jeg brukte Avent elektrisk sist gang, var veldig fornøyd! Det som er fint med den er at den er BÅDE manuell OG elektrisk. Man får med håndtak for manuell pumping også. Det syns jeg var kjekt, spesiellt hvis jeg skulle ut. Da gadd jeg ikke å ta med det elektriske huset, men heller den lillle manuelle spaken! Mens det var kjempe praktisk å ha elektrisk slik at jeg bare kunne sitte på kvelden og pumpe og se på tv uten å bli sliten. (jeg brukte pumpen hver eneste dag) Men vil faktisk anbefale deg å vente og se før du kjøper deg en pumpe, ikke alle som har bruk for en..... kjedelig å bruke en 1000 lapp hvis du ender opp med å ikke ha bruk for den.
beibis Skrevet 24. mai 2010 #10 Skrevet 24. mai 2010 Enig med NormaJean her; vent og se hva behovet blir. Jeg kjøpte Avent manuell, men den ble nesten ikke brukt. Hadde bare akkurat nok melk til lillejenta, så det var ikke behov for noe pumpe.
bitthen Skrevet 24. mai 2010 #11 Skrevet 24. mai 2010 Har selv kjøpt avent manuell. Vet ikke om jeg kommer til å få bruk for den, eller om jeg faktisk får bruk for en elektrisk. Får jeg bruk for elektrisk, skal jeg heller leie dette på helsestasjonen for et par hundrelapper.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. mai 2010 #12 Skrevet 24. mai 2010 Skal man pumpe mer enn et par ganger innimellom er elektrisk et must, ihvertfall for min del:p Deilig å kunne slappe av mens pumpa gjør jobben for deg, spesielt siden jeg måtte pumpe et par ganger om dagen for å holde produksjonen oppe. Praktisk å få fylt opp frysern m masse ekstra morsmelk også, til bruk senere ved barnevakt o.l. Hadde Medela Swing sist, og kommer til å bruke den om igjen denne gangen også- en kjempegod pumpe, som absolutt er verdt de ekstra hundringsene i forhold til en manuell type. Vet om mange som ikke har fått helt teken på de manuelle, og derfor har endt opp m å måtte kjøpe en elektrisk i tillegg- ikke noe kjekt det heller! Men uansett greit å vente med å kjøpe inn; ikke alle trenger pumpe i det hele tatt, og har man bestemt seg for merke og modell i forkant er det jo bare å sende mann eller familie ut for å kjøpe den på nærmeste apotek el lign etter fødselen (vi kjøpte f.eks på sykehus-apoteket på vei hjem fra barsel)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå