Gå til innhold

Trenger tips mot vann i kroppen!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Har to uker igjen til termin og har fått myye vann i kroppen. Har også vært litt uforsikring med saltet de siste dagene:/ My mistake...MEN jeg vet det er flere råd for vanndrivende middler..kan noen komme med tips??

Dette vet jeg:

Drikke rikelig med vann

Drikke te eller ta urter - kjerringrokk og løvetann - flere??

Kan man ta lysolje??

Spise masse grønt, men hvilke??

Holde meg unna salt:)

Har noen oppskrift på gravid pizza?:-)

På forhånd takk:-)

Kine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort inntak av grønnsaker generelt funker bra, men av både frukt og grønt er bla disse vanndrivende:

Druer, asparges, appelsin, kål, artisjokk, purre,gressløk, løk, tranebær.

Ellers har jeg ikke noe å tilføye det du allerede vet :-)

Det er flere urteteer, men ikke alle egner seg for gravide.

Skrevet

Ok - da er det skjerpings på gang fra min side. Takk for grønnsakstips:)

Ja det er mange mot og for tips på urter og te, så det er ikke enkelt å velge. Men skal satse på løvetannte og kjerringrokk urter i tillegg. Da må jeg ta magnesium i tillegg siden jeg vil miste en del vann.

:-)

Skrevet

Skader vel ikke å fråtse i vannmelon heller, hehe

Det gjør jeg nå - og flyr på do i ett sett ;-)

Jeg drikker forresten kjerringrokk- og brenneslete. Tisser like mye av brennesle, pluss at den er ansett som et "styrkemiddel for gravide og ammende". Så det er jo kjekt!

Skrevet

Jeg har kjøpt meg støttestrømper, det eneste som funker for meg.. Man blir jo aldri kvitt det, men det letter litt... I tillegg er samboern flink å massere føttene, veeldig godt!:)

Skrevet

Jordmor sa til meg at jeg skulle prøve å legge med ned ca 4 ganger i løpet av dagen. Skulle legge meg på venstre side, for det bedret boldsirkulasjonen, med beina høyt i ca 30 min.

Skrevet

Så kjekt med litt tips da:-) Da får jeg prøve flere te (eller kapsler) hehe..tyter snart te ut alle veier her. Har blitt litt bedre, mn måtte kutte ut alt salt. Det går helt greit, bruker bare masse annet krydder:-))

Ps og det er jo magnesuim i nugatti, hihi.

Har også støtte strømper, men det virker som om når jeg allerede er hoven helt nede, så "sperrer" jeg til litt. Føler jeg må vente til det værste er gått vekk.Skikkelig pølsetær--hjeeelp!!:D

Ikke lenge igjen nå..max en mnd, men er gaaanske innstilt på 2 uker altså:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...