Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når man senest i svangerskapet kan søke seg over til Voss hvis man hører til Haukeland?

Eller som har gjort dette og kan fortelle om prosessen?

Takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan det fungerer å søke eg over. Men jeg har en venninne som hadde motforestillinger mot KK og reisete derfor opp på Voss idet hun kjente en rie - da må de legge henne inn der:) Det gikk helt fint. hun tok keisersnitt, fikk ei lita jente. Hun og mannen fikk bo der i 5 dager:) Hun var 13 dager over og derfor reiste hun opp. Lykke til. ps du kan ringe >Voss for mer informasjon.

Skrevet

Jeg er nysgjerrig på det selv!

Jeg har hørt mye bra om Voss, og kunne tenke meg det jeg også =)

Skrevet

Jeg hadde ikke store motforestillinger til KK i begynnelsen. De har rykte på seg til å være gode på kompliserte fødsler, dyktige barneleger osv, men etter 2 fødselsforberedene samtaler hvor de overhode ikke har vært interessert i å ta hensyn til spesielle behov har jeg blitt veldig skeptisk.

Har medfødt HD med mange store operasjoner bak meg, noe de ikke ville ta hensyn til da dette ikke var "deres bord." Ble lettere sjokkert der jeg satt klar med røntgenbilder, operasjonsbeskrivelser og ortopediske anbefalinger som de ikke engang ville se på. Så tok de i tillegg en UL som viste at tulla ligger i seteleie og er 0.5kg større enn gjennomsnittet. Jeg var selv 4kg da jeg ble født tre uker for tiden.

Redd for at hvis jeg går over tiden kommer jeg ikke til å kunne gå normalt igjen.

Så, ettersom jeg har hørt at Voss er mye mer medmenneskelige kunne jeg tenkte med å få en samtale der og evt søke dit, om det ikke er for sent.... Høre om de er villige til å ta litt mer hensyn til spesielle behov. Får ringe dem på tirsdag, men tenkte bare jeg skulle høre om noen visste:)

Skrevet

Kan dessverre ikkje sei når ein må søke seg over,men eg tenker no at ein må reise til det sjukehuset som er nærmest...Altso visst du kjenner noko er på gang,så ta turen mot Voss,så ringer du dit,og så seier du at du trur noko er på gang, og om du kan komme....!

eller snakk med jordmor...

Elles må eg sei at eg har født 3 barn på Voss sjukehus,og eg skal aldri føde nokon annan plass. Heilt fantastisk..fantastiske jordmødre,som set deg og babyen(og pappen) i fokus,ein kan vere så lenge ein vil(så sant det er plass)....Heilt perfekt spør du meg=)=)

Ikkje nøl ein gang=)=)

Skrevet

Hm, får bruke det som en nødløsning i alle fall!

Kjenner at jeg snart har lyst til å søke Voss uansett om det skulle bli sånn eller sånn. Hører bare gode ting om dem, og at de fokuserer mye på hva den fødende selv ønsker.

Har hatt et veldig slitsomt svangerskap med masse fysiske utfordringer. De siste ukene har lite forståelse for mine fysiske utfordringer ved sykehuset ført til mye tårer og psykisk utmattelse. Er så redd for å avrunde et slitsomt svangerskap med en enda verre fødsel. Hadde vært kjekt å kunne glede seg litt den siste tiden (har 7 uker igjen) og få en så positiv som mulig fødselopplevelse og noen gode minner fra svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...