Gå til innhold

Tettere oppfølging etter IVF graviditet?


Lykkemamma

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om vi som er blitt gravide ved hjelp av IVF får tettere oppfølging og flere UL enn ved normal graviditet?

Bir første kontroll hos lege tidliger hos oss?

 

Er bare 4+3 i dag, Så er ennå mye som kan skje...

Jeg har ikke fått bekrefte graviditet ved blodprøve enda, da denne ikke skal tas før 27.mai etter ønske fra UNN.

Men har jo tatt 6 hjemmetester som ikke levner noe tvil:-)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Det er litt forskjellig, alt etter hvor du bor.

Men jeg er ganske sikker på at alle med IVF får tidlig UL i uke 7.

Det var hvertfall det jeg fikk bekjed om på min klinikk. Det er ganske betryggende UL, for de sier at hvis de ser hjerteaktivitet er det 95 % sjanse for at alt går bra.

Det betrygget hvertfall meg ;)

Lenke til kommentar

Når Unn har fått bekreftet at du er gravid ved blodprøven. Så sender de ett skjema til deg, så bestiller du selv time hos lege for tidlig UL ca uke 7, hvis du ikke bor i Tromsø.Men alt dette får du vite når du ringer for svar på blodprøven. Gratulerer å lykke til videre, spennende tid dette.

Lenke til kommentar

Er du på det offentlige mener jeg at du får en ul i uke 7.

 

Er du på privat så får man også ul i uke 7, men måtte betale en egenandel på 3 - 400 kr. I uke 9 fikk jeg en ul gratis (han skrev det som svangerskapskontroll) og etter det så fikk jeg ingen oppfølging før ul i uke 18 slik som alle får.

Lenke til kommentar

Via IVF-klinikken din legges det alltid opp til en UL når du er 7-8 uker på vei, for å sjekke at graviditeten sitter i livmora, hvor mange embryo det er osv.

 

Utenom det er graviditeten som en hvilken som helst annen graviditet. Det gjelder også mhp oppfølging, kontroller etc.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke mer oppfølging når jeg var gravid med IVF. Vi fikk ikke engang fødeplass på Ullevål selv om vi hadde IVF forsøket der. Men i bærum der jeg fødte hadde de et ekstra tilbud om ekstra UL i uke 32 for å sjekke veksten. Fordi det var noen få prosent av IVF barna som ikke vokser nok.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Det er normalt med en UL ved ca 7 uker. Utover dette blir det betraktet som et vanlig svangerskap.

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Hei kjære damer😊

lenge siden!!!!!

Jeg ble endelig gravid på uke 6 etter ivf behandling......

Trenger vi ikke tettere og tidligere oppfølging? Kan dere vær så snill fortelle meg deres opplevelser? 

Jeg fikk ivf behandling i utlandet og vellykket første forsøk.....Kommer snart hjem til Oslo..... Men lurer på om hvor ofte jeg skal ha svangerskapskontroll....

 

Anonymkode: d7575...830

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...