Gå til innhold

Dere som skal føde nr 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær forberedt på VONDE etter-rier i lange tider etter fødselen. Anbefaler å ta med naproxen. Fikk lillegutt natt til fredag,og har enda nesten ikke fått sovet noe pga regelmessige og veldig vonde etterrier... Ikke for å få dere til å grue dere - men greit å vite at dette kan skje dere også. Jeg var ikke klar over det...

Ellers; Gled dere!!! Det er så kjekt å ha blitt tobarnsmor. *stolt*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Glede.

Er det spesielt vanlig for 2.gangsfødende?

Så koselig og deilig å få tilbake kroppen sin da:):):)

Skrevet

Det er visst verre for hver unge en får.. Men de som allerede har født 2 vet vel om dette...

Skrevet

Jeg har født 2 barn, og skal ha min 3. nå, syntes ikke det var noe ille med barn nr 2 jeg... Syns det var værre med nr 1...

Så det er vell forskjell fra kvinne til kvinne dette som alt andre... :o)

Skrevet

Så bra at du ikke opplevde det sånn. :)

I følge jordmødrene her på sykehuset er det normalt - så jeg tenkte jeg kunne skrive det her slik at folk vet om det iallefall. :) Jeg hadde aldri sett for meg at det kunne være så vondt i ettertid...

Skrevet

Jeg har også hørt at det blir vondere for hvert barn, men hadde faktisk glemt det nå....*pakke naproxen i fødebagen*

Takk for påminnelse! :-)

Skrevet

Huff da, jeg hadde skikkelige etter rier med nr 1. å jeg, så kan vel vente meg noen virkelig vonde denne gang også jeg da.. Men hva er naproxen? Har ikke hørt om det før, fikk paracet sist..

Skrevet

Det er en annen sort tablett - brukes bl.a. mye mot menssmerter. Tror de er litt sterkere enn paracet?

Skrevet

Jeg hadde skikkelig vonde etterrier med førstemann. Jordmor kommenterte faktisk at det ikke var vanlig at førstegangs hadde så sterke etterrier! Fikk ibux av jordmor, og det funka fint! Både ibux og naproxen brukes ofte mot menssmerter, så de funker i "rette" området:)

Skrevet

Jeg har født for 5 uker siden å kan fortelle at dette er opp til hver person.

Jeg hadde etter-rier 2 timer etter fødselen men har ikke hatt noe i ettertid.

Jeg tok naproxen og paracet pga smertene i stingene denne gangen men ikke noe ellers.

Å til info: IBUX skal IKKE tas gjennom et svangerskap å IKKE etter barnet er født pga at IBUX går over i den lille.

Jeg hadde derimot en rask fødsel. Fra første vonde rie til jenten min var ute tok det 1 time og 15 minutt.

Jeg har en datter fra før på 20 mnd.

Skrevet

Det er vel individuelt, som alt annet?

Men greit å være forberedt :-)

Jeg syntes det var vondt etter nr 1, så jeg blir ikke tatt helt på sengen denne gangen. Tror jeg ;-)

Skrevet

ja, jeg har hørt det før, men greit med en liten påmindelse!

Takk for det. Å gratulerer som tobarnsmamma :)

Skrevet

Det er visst fordi musklene i livmoren er slappere andre gang og trenger mer tid på å trekke seg sammen.

Gleder meg til å bli tobarnsmor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...