FruBoger fødeklar Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 vesla bestemte seg igår for å legge seg nærmere 22, dette pga seint besøk av tantebarn som måtte passes på og ikke reiste før da. hun var også da bestemt på å stå opp 0630 idag... veslemor er bare 17mnd gammel, men kjære mor ble lettere irritert. stakkars jente...jeg sover så dårlig og har vondt overalt:P min kjære jobber ræva av seg med hus og jobb, og er utslitt selv. verdens skjønneste lille jente, som nå sitter å legger puslespillet sitt ved siden av meg, gjør meg til tider gal... dette får jeg håpe er normalt:P nå kan jeg ikke reise meg fra sofaen uten at hun sutrer og griner, skal ake på armen overalt (fordi hun er TRØTT). Sove skal hun gjøre ved siden av meg, har hatt mye mye feber og tannutbrudd de siste ukene, så da har det bare blitt sånn... og når soverommene er under oppussing så er det minimalt med plass på det lille rommet som er i bruk. Huff,merker at det nærmer seg termin:P
mammaen til 2+1 Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 signerer her... har en sønn på snart 16 mnd... som er blitt så fryktelig mammadalt... han skal bare sitte hos meg og dra fingrene gjennom håret.. (det er jo kos) men det begynner å bli litt trangt på fanget mitt.. Så har han begynt å våkne midt på natten å nekter å sove før han får komme inn i senga mi og kose med meg... noe som resulterer i enda dårligere søvn... så går en rundt da... kontant trøtt og sliten med en mammadalt som heeenger etter deg.. nervene begynner å bli rimelig tynnslitte.. I dag har det toppet seg.. ståler ned i lårene når jeg trør ned og er helt forferdelig å bære han... sovet 3,5 timer siden i går... og bare veenter på at han skal sove snart!! Irritasjonen er du ikke alene med... =) ble ikke så mye trøst hos meg.. men har 100% forståelse på hvordan du har det hvertfall...
FruBoger fødeklar Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2010 deilig å høre:P driver også å venter på sovetid, litt tidlig ennå men.. sto jo opp så tidlig så håper på to dupper idag egentlig, hadde vært deilig for mamma... kan jeg sove litt også begynner å kjenne bæringen, får så vondt i ryggen og magen som bare det. idag er ihvertfall magen vond, drømmer egentlig om at jeg skal bære henne og få så vondt at vannet går eller riene starter..hehe..men det går vel neppe an:P
mammaen til 2+1 Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 nå er heldigvis pjokken min i seng... eneste pluss med at han sto opp kl 6 var at jeg kan legge han desto tidligere.. =) Hahahaha har også sett for meg at vannet mitt går en gang jeg må bære eller holde han.. eller at han fremprovoserer rier.. Men ikke enda håper jeg på.. har litt tid igjen jeg. Jeg sliter virkelig med å holde han hvis han vrir på seg eller protesterer. Er livredd for å gå ned trappene med han nå... bare lurer på hvordan livet skal bli om jeg blir ena større.. eller får enda mer bekkenløsning.. iom at han er så skrekkelig mammadalt... den tid den sorg..
petite fleur Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Nå er gutten min litt eldre, 2 år og 7 mndr, men jammen klarer han ikke å irritere sin hormonelle mor til de grader innimellom. Han har blitt så sta og til tider urimelig, dessverre er jeg også ganske så urimelig nå på slutten av graviditeten. Så sitter vi til slutt i hver vår sofa og skuler på hverandre og sier sure tinge til hverandre - ha ha, skulle tro jeg også var 2 år! Bæring måtte jeg slutte med for flere mndr siden pga bekkenet, hender gutten min blir skikkelig sur på mamma som aldri vil bære lengre. Stakkars samboeren min som må holde ut med oss to hissigpropper :-) Jordmoren min sier det er helt normalt at man blir litt "slem" mot mann og barn når man er gravid, fordi kropp og sinn er så opptatt av det ufødte barnet. Jeg gleder meg veldig til å bli meg selv igjen :-)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 22. mai 2010 #6 Skrevet 22. mai 2010 huff.. må si jeg kjenner meg igjen også.. Min sønn er 19mnd, og jeg hører nesten ikke annet enn "mammaaaaa, mammaaaaaaaaa" fra morgen til kveld. Pluss at han vil ha viljen sin på flere punkter, noe som fører til endel "krangler".. Kjenner jeg blir helt utmatta av det, og magen blir steinhard og vond av det(altså får masse kynnere). Nei, det er jammen ikke lett. Ber enn bønn om at snuppa i magen vil komme et par uker før termin, slik storebror gjorde. Det hadde nok vært enklest og greiest på alle måter for oss alle.
A.S Skrevet 22. mai 2010 #7 Skrevet 22. mai 2010 Åh, stakkars, jeg føler virkelig med dere. Har ei på snart 7 år som skal bli storesøster, og det er herlig at hun er såpass stor når hun først skulle bli storesøster. Dette barnet var ikke helt planlagt, men veldig velkommen Snuppa mi hjelper til og er skikkelig omsorgsfull ovenfor meg og lilletrille i magen. ღ Har dere ikke mulighet til å få en fri-dag fra dette maset som tapper dere for all energi og gjør dagene deres så lange og nesten uutholdelige? Spør venner eller familie om barnepass, og legg dere å sov, gjerne med et herlig fotbad i forkant. Dere trenger det, og barnet får oppleve litt andre ting. Oftest er de fantastisk snille og medgjørlig sammens med andre (grrr..) og ikke med mamman sin.. Nei, prøv å kom dere ovenpå med søvn og energi, for dere trenger det så ufattelig nå som en fødsel nærmer seg. (selv om det virker umulig..) Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå