Gå til innhold

Pokkers samlivsproblemer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Hva kan vi gjøre??

Jeg blir gal av null kommunikasjon, dårlig atmosfære, sure og gretne miner, dårlig språk oss i mellom, ikke samarbeidsevne osv...

Vi har ett barn, og vi bare krangler og kjefter og smeller. De dagene vi har det godt har vi det greit. Det fungerer godt sånn rent tidsmessig osv. Men med en gang vi skal snakke om våre problemer blir det dårlig stemning og krangling. Vi skjønner ikke hverandre og vi har helt forskjellig kommunikasjon. Det er anstrengende å skal klemme, beføle og være kjærlig med hverandre. Vi klarer ikke å gjøre ting sammen uten å kjede oss fordi vi ikke har noe å prate om. åååh! Jeg vet bare ikke... Er jo glad i han liksom. Han sier det samme. Men det er ikke noe "gnist" lengre, det er ikke noe..hm, glød på en måte. Vi hadde det en gang fantastisk, vi var perfekte.. kunne prate om alt og ingenting, hadde respekt og var aldri stygg i språket mot hverandre (skjellsord, banning).. Vi hadde en god atmosfære og folk likte å være sammen med oss. Etter at vi fikk barn, har vi nesten ingen felles venner... Vi sitter inne i hver vår krok med hver sin pc og spiser. Jeg har gått om 11 kg ETTER svangerskapet... Vi har sovet fra hverandre, vi har hatt utblåsninger, jeg og ungen har vært på ferie borte fra han, vi har vært hos familievernskontoret. Og nå vet jeg ikke hva mer?!

Jeg ønsker ikke å forlate ham, samtidig som jeg gjør det. Jeg er ulykkelig. Og jeg vil ikke ha det slik i en alder av 24. Vi har ingenting til felles... Men hva er jeg redd for? Jo, det å finne meg mitt eget. Dette med transport, bil, leilighet, møbler, økonomi, legge meg alene, ikke ha daglig hjelp med barnet, være alene, spise alene osv.. uff.. aner ikke mine råd lengre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som livet.

Samliv er hardt arbeid og det handler om å gi og gi og gi for å få noe engang i fremtiden. Det tar lang tid å bygge opp trygghet for en familie og veien dit er lang og hard. Gnist må du regne med at kommer og går igjennom samlivet. Så lenge du er glad i mannen er det verdt et smilekurs eller to.

Lykke til.

Skrevet

Jeg er veldig glad i han, og jeg er redd for å miste han.. Han er så utrolig flink pappa, han er så deltagende og han ønsker oss alt godt. Han sier at jeg og ungen er altfor han. Han gjør hele tiden ting i den beste hensikt for familien, han styrer rundt og ordner med campingvogna, tar klesvasker, henger opp klær, lager middag, vasker osv.. Altså, alt fungerer veldig godt.

Men jeg savner den kjemien som var før, jeg trenger nok søvn. Vi trenger overskudd. Jeg ønsker at vi skal kunne ta og beføle hverandre uten et ork, vi har fremdeles god sex. Alltid hatt. Jeg vil føle noe når han tar på meg, jeg vil kunne gi komplimenter og føle meg betatt. Uten at det er skjellsord, dårlig atmosfære, korte samtaler og dårlig kommunikasjon. Jeg vil være lykkelig. Jeg skjønner ikke hvordan vi skal komme oss dit igjen! Vi var så perfekte...

Føler ikke at det er noe respekt eller felles samarbeid mellom oss lengre. Jeg er så redd. hva kan vi gjøre for å få mer gnist da? Smile mer mellom oss? aah, det har vi også prøvd... blir snart gal. Ønsker å føle lykke igjen. elsker jo å være mamma, men er så sliten av alt.

Skrevet

Det der kunne vært meg og min mann. Vi har 3 unger, og nattesøvnen er bortimot fraværende. Jeg tror du vet hva svaret er jeg. Nok søvn!

Jeg ville ikke gjort noe drastisk før dere har kommet i orden med nattesøvnen. Kjenner det selv, at når jeg er trøtt og sliten så blir jeg gretten og oppfarende, mister evnen og lysten til å prate og lufte ting på en god måte.

Tror du skal ta det med ro jeg. Det nevnes i alle bøker at det å få barn er en stor omveltning og en prøvelse for forholdet. Ikke gi opp nå!

Skrevet

2359, man skal virkelig ikke kimse av for lite søvn. Det har vist seg at mennesker som blir holdt våkene over noen døgn begynner å se og høre ting (psykotiske opplevelser). I mindre målestikk kan søvnmangel føre til både angst og depresjoner. Så hvis du bare sover litt mindre en du trenger er det fremdeles en stor risiko for at det går utover humøret og derfor samlivet. Fake it to u make it, girl. Det gjorde jeg og følte at jeg i en periode på i allefall 2 år måtte gi mye mer en jeg fikk. Nå har det rettet seg og han har betalt tilbake. Veldig glad vi holdt ut en vanskelig periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...