Kassie Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Har vært å sett på ny bilstol til gutten min på 7mnd og står nå med valget mellom to stk. Gutten er veldig lang for alderen og er derfor usikker på hvilken stol jeg bør ta. Den ene stolen (BeSafe iZi Kid X3) gir god benplass selv når han sitter bakovervendt, men er ikke mye plass å vokse på i ryggen. Dermed vil han nok aldri kunne ha den stolen til han blir 3-4år slik den egentlig er ment. Han må dermed bytte tidligere til nest bilstol som bruker bilens eget belte. Den andre stolen (Britax MULTI-TECH) har liten benplass, men mye plass i ryggen å vokse på. Han har allerede nå bena nesten i seteryggen så der vil han fort sitte med bøyde ben. Forskjellen i ryggen er hele 7cm, og begge stolene kan snus når han blir for stor til å sitte bakovervendt. BeSafe har muligheten til å legge barnet i sovestilling mens britax er mykere å sitte på for barnet. Hva ville dere valgt? God plass til bena eller god plass til ryggen? Kjører skjelden på lantur så vil ikke være ofte at barnet sover i bilen.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Av de to alternativene plass til bena eller ryggen bør du helt klart velge ryggen! Hvertfall hvis du er interessert i at ungen skal sitte bakovervendt lengst mulig. Vektgrensen for stoler suppleres nemlig av høydekrav, når skuldrene er over beltefestet øverst er han for stor for stolen. Når de stolene skal snus bør du egentlig velge en annen stol, mener at begge fikk rimelig dårlig i testen på _forovervendt_. Hvertfall gjaldt det multi-tech. Jeg hadde besafe stolen til min, men måtte bytte til multi tech da han var noe over 2 år, da var han for lang i ryggen til å bruke stolen. Han er lang i ryggen og sitter fortsatt i multi tech bakovervendt (3,5 år): Han sitter med bøyde bein, og klager ikke over det:) Skal nå snart bytte til beltestol, jeg snur ikke multi-techen pga testresultatene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå