Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Jeg og samboer har nettopp hatt besøk i flere dager av hans nærmeste familie. Nå er han reist til sin familie, og jeg til min. Er jeg som har barnet på 4 mnd sammen med meg. Vi skal kun være her et par-tre dager, og jeg ønsker derfor å ha barnet hjemme hos mine nærmeste. Samboer mener derimot at barnet burde få sove en natt hos han familie. Er jeg urettferdig når jeg sier til han at jeg ikke ønsker det fordi vi nettopp har hatt besøk av hans familie og da sov de i flere dager, så da kan barnet få være disse dagene hos MIN familie? Blir lenge til neste gang vi skal til hjemtraktene.. Det var kun han aller nærmeste som var hos oss på overnatting; han foreldre og søsken. Så nå mener han at oldeforeldre og tanter og onkler av HAN også burde få ha barnet på en overnatting mens vi er her på hjemtraktene. JEG derimot mener at det er "viktigere" at babyen får være litt hos mine NÆRMESTE siden det er lenge siden de har sett henne, og siden det også blir lenge til neste gang. Jeg ammer ikke barnet, så sånn sett er han ikke avhengig av meg.. Akkurat nå så er svigerforeldrene og bestemor til samboeren min snurt på meg fordi jeg ikke har lyst at barnet skal SOVE der denne gangen, men "kun" på dagsbesøk..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Jeg mente selvfælgelig FORELDRENE til samboer er snurt på meg.. HI
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Ja jeg synes du vedig urettferdig over for bf og hans familie. Hva gjør det vell om hun sover EN natt hos han? At det er viktigst for barnet er bare tull.
Gjest Toxic Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Spiller det virkelig en stor rolle hvor barnet sover? Regner sterkt med at barnet skal sove i egen seng, og ikke på fanget til verken din eller hans slekt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 Enig med 22:23. Men hva om du OG barnet sover over hos svigers en natt? Hadde ikke det vært koselig? :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 Har hans foreldre vært på besøk hos dere 3-4 dager er det selvfølgelig nå dine foreldres tur. De har mange år på å få se ungen.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 Jeg er enig med deg her. Litt greit for ungen med litt stabilitet også, kan jeg tenke meg:)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 Seriøst? Hvor gamle er dere? Hvor gamle er svigers? Jeg synes at det er rart at dere ikke sover alle tre sammen, jeg. Drit i hva svigermor og hvaandre måtte mene. Det er jo bare stress for dere alle om babyen skal bli flyttet rundt på. Hvorfor er det så viktig at babyen skal sove hos svigers? De ser da ikke babyen når h*n sover uansett. Alt det rare man skal måtte tenke på..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #10 Skrevet 21. mai 2010 HI Handler ikke om at det er et problem at barnet sover hos svigers, men handler om at jeg mener det er min families tur.. Samboer mener at det er like viktig at HANS bestemor og HANS onkler og tanter får ha barnet hos seg, som det er viktig at MIN mor (barnets bestemor) får ha barnet hos seg. DET synes jeg blir feil: å "dele opp" barnet på lik måte mellom primære og sekundære familiemedlemmer. Jeg mener at besteforeldre og tanter/onkler av barnet er de som "skal ha" kvalitetstid med barnet, og ikke tanter/onkler og besteforeldre av oss som er FORELDRE til barnet. De kommer liksom nederst på stigen, og er ikke en selvfølge at de får ha barnet i høytider o.l. Her mener sambo at jeg er heeeelt på jordet. Selvfølgelig har bestemoren/tantene/onklene hans like stort "krav" på å ha barnet som resten av gjengen. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #11 Skrevet 21. mai 2010 Jeg mener at det har mer med hvor nær en står dere som foreldre. Feks min mann har ikke kontakt med sine foreldre mer enn en gang i måneden, mens jeg snakker med mine daglig. En kan ikke "rangere" familiemedlemmer. Jeg mener at dere etterhvert kommer til å le av dette luksusproblemet og heller bruke tiden og krefene dere på noe mer produktivt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #12 Skrevet 21. mai 2010 Sliter du fortsatt med dette her HI???? Blitt endel innlegg rundt dette problemet ditt! Kjedelig at dere samarbeider/kommuniserer sa lite.... Jeg syns du virker vrang og barnslig! Dere er familie, overnatt sammen
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #13 Skrevet 21. mai 2010 Dette innlegget husker jeg da fra flere måneder tilbake. Er det mulig å slite med dette fremdeles? Se nå å bli enige for svarte!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #14 Skrevet 21. mai 2010 Argumentet ditt bør være at ungen skal sove på samme sted de nettene dere er på hjemtraktene. Blir jo stressa av å bli flyttet rundt sånn... Neste gang bor dere hos de. Hva er problemet? Dere er heldige som har så mange som bryr seg om dere og vil treffe dere.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #15 Skrevet 21. mai 2010 At et par har gått fra to til tre (eller flere) betyr da ikke at man må være sammen og overnatte sammen hele tiden. Selv ikke når man er på besøk på hjemtraktene. Som oftest vil jo den ene være hos sin egen familie, mens den andre hos sin. Skjønner ikke hva som er barnslig og dumt med det. Er vel ikke de første menneskene i verden som har problemer med å "dele" barnet heller. HI
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #16 Skrevet 21. mai 2010 Hvorfor skriver du både han og henne når du refererer til babyen?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #17 Skrevet 21. mai 2010 Dette innlegget er klin likt et annet fra flere måneder siden. Gå og legg deg forumtroll.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #18 Skrevet 22. mai 2010 En unge på 4 mnd skal da ikke være borte fra mammaen sin en hel natt....!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå