Gå til innhold

soler du deg?

blomsterpiken<3 spire i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

leser mye om å sole seg eller ikke under graviditeten.. En ting er i alle fall sikkert, jeg har ikke tenkt til å sitte i skyggen i sommr.... Har en veldig spesiell type hud, er aldri solbrent og bruker aldri solkrem... har sola me litt i dag og huden min oppfører seg som vanlig den...

noen andre som nyter solstrålene ??

lillegutt i magen virker ikke til å bry seg noe særlig om solen.. han beveger seg litt så blir det rolig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sola meg i dag, eller satt noen timer ute i sola å leste bok i singlet og shorts iallefall :) Herlig det. Kan jo ikke sitte inne hele sommeren bare fordi man er gravid heller.. :P

Skrevet

Soler meg jeg og, har jo vært underernært på sol!! Sitter i shorts og singlet. Prøver skjerme magen, da jeg vet magetrollet ikke liker sterkt sollys.

Skrevet

jeg satt ute å strikket i hel for å bli ferdig me den gule lua før babyen kommer-4 dager til termin idag. Glemte å smøre meg, trodde ikke sola var så sterk. Så her sitter jeg med rød panne og nese :)

Skrevet

Sjelden jeg har blitt solbrent, men nå....HUMMER!! og det var med solfaktor 15 det ;p må nok bare smøre her i gården ja.. og jeg kan ikke alltid sitte i skyggen.. Så lenge det er behagelig blir jeg i sola jeg =)

Skrevet

Skal SÅ sole meg litt imorgen, går rundt som et levende lik her.. Tror bare det gjelder å smøre seg godt og ikke sitte for lenge. Satt ute i kanskje bare 20 minutter her om dagen og det lukta veldig "sol" av huden da allerede. Så tror nok man får fortere farge og burde passe ekstra på. Så burde man jo unngå å bli veldig opphetet. Håper ikke jeg får pigmentflekker, men liiitt sol måå jeg nesten ha nå.. :)

Skrevet

Nyyyter sola og varmen så mye jeg kan:)Herlig med sol på kroppen, satt med bar mage og kort skjørt i dag, og fikk litt farge faktisk.

Har tatt litt solarium også, og har aldri fått pigmentflekker.

Skrevet

Man må smøre seg med sterkere solfaktor når man går gravid, slik at man ikke ender med hvite og brune pigmentflekker... Jeg har fått hvite flekker under øynene... ikke for å ødelegge gleden over sola altså ;)

Skrevet

Jeg har også fått hvite pigmentflekker under øynene, og over nesen. Ser ut som en vaskebjørn. Går ikke utenfor døren uten SF40 men flekkete er jeg blitt likevel. Jeg blir veldig fort brun og bruker aldri solkrem til vanlig, men fikk høre forleden dag at det er dem som blir fort brun som ofte får flekker. Muligens fordi man har mer pigmenter til vanlig enn andre og nå får en liten overdose. Håper så inderlig at de forsvinner etter fødsel...

Solte meg i solarium et par ganger i vinter og merket aldri noe på huden. Fikk veldig god effekt av det og ingen pigmentflekker. Kun nå av den "ordentlige" solen og med latterlig høy faktor...

Skrevet

håper det går over ja:) Jeg er lys i huden, blir ikke så lett brun, men flekkene kom likevel gitt :/

Skrevet

Hm, så der gikk den teorien;) Ja, er super-irriterende, men kjedelig å sitte inne også.... Nå har jeg ikke direkte solt meg, men prøver å være litt ute i hagen for å få luftet vettet litt. Tenker å få kjøpt med en caps eller lignende i morgen, så kan den skjule ansiktet i alle fall. Har ikke fått noen flekker andre steder på kroppen heldigvis og bank i bordet;)

Skrevet

Har foreløpig bare sittet ute i sola i kortere perioder og mest om ettermiddagen når sola ikke er så sterk. Ser ut som huden oppfører seg rimelig normalt, men prøver å være mer påpasselig med å smøre meg. Satser på masse sol framover nå når jeg har fått permisjon :) Har tenkt å nyte den, men er nok en fordel at det var 2 for 1 tilbud på Kids solkrem.

Skrevet

Jeg blir som regel ganske fort brun. Har sittet en del i sola i mai, ofte uten solkrem også... Har ikke blitt solbrent, bare såvidt rødlig og brun. Pigmentflekker ser jeg ingenting til. Men jeg kommer nok til å bli flinkere med solkrem nå når sommeren nærmer seg og tempen øker. Strålene kan jo være farlige, selv om man ikke blir brent/får pigmentflekker. Men nyte sola; det skal ihvertfall jeg;)

Skrevet

Her nytes solen og jeg bruker solkrem slik som vanlig dvs med faktor 10 eller 15. Har ikke sette noen pigmentflekker enda og håper jeg slipper å se noe til dem;)

Skrevet

Jeg smører meg og nyter sola. Kan ikke motstå det når vårsola endelig varmer litt. Fikk litt pigmentflekker i forrige svangerskap, og da fødte jeg i april. Heldigvis ser det greit ut foreløpig, fått ganske god farge og ingen pigmentflekker å se.

Men er jo helt hvit bak da ;-) Ser ganske rart ut med brune ben foran og hvite bak :-) Noen som har noen triks?

Skrevet

Vil anbefale alle å smøre seg godt selv med hud som "aldri blir brendt og fort brun", det er ikke slik at dess lysere hud jo mer sannsynlig er det å få hudkreft... Mørk hud er like utsatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...