Gå til innhold

Afrikansk kjæreste/muslimsk kjæreste


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er ei norsk jente på 22 år. lurer på om det finnes flere her som venter barn med muslimsk mann. Er dette evt problemtisk på noen områder??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sammen med en Afrikaner, som takk og lov er fra Angola og katolikk :) Det kan innebære problemer, men det kommer også litt ann på.. Bor han i Afrika, vokst opp i Norge, vokst opp i Afrika etc? Du sier ikke så mye om bakgrunnen - men noen forskjeller kan være tanker rundt omskjæring på guttebarn, hvilke grunnsyn man har i forhold til oppvekst og oppdragelse etc. Vil tro alle forhold har utfordringer når man får barn, men selvfølgelig er det mer som skal forenes når det er to såpass forskjellige religioner i tilegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min ble gravid med en muslims egypter - som ikke fikk (og muligens egentlig ikke ville) reise til Norge.

Han skapte seg derimot vrang når venninnen min ville døpe sønnen deres - og insisterte på at han skulle omskjæres.

Mor og barn bor i Norge - så enigheten kom til at det ble navnefest, men ingen dåp og ingen omskjæring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en muslim og har selv konvertert til Islam. Vi har ikke barn sammen men jeg tror jeg kan svare på generellt grunnlag.

 

Jeg tror eventuelle problemer kom helt an på mannen. Dersom han er "praktiserende" muslim, vil det være viktig for han at barnet vokser opp som muslim. Dersom det blir en gutt skal han omskjæres.

Ellers er det et helt annet verdisyn når det kommer til barneoppdragelse, barna læres opp til å respektere foreldrene. Det betyr at de ikke får samme "frihet" som norske barn tradisjonellt får. I kristendommen heter det at du skal hedre din far og mor, dette er endå viktigere i Islam.

Jentene vil tidlig måtte lære seg hva som er passende oppførsel for en jente. Det handler om moral og hun læres opp til å passe på seg selv med hensyn til "umoralsk adferd"

Det gjør selvfølgelig guttene også, samme regler her for begge kjønn, men mitt inntrykk er at jentene blir ekstra påpasset.

 

Barna har mange plikter når de vokser litt til.

De hjelper mer til i hus og hjem, både guttene og jentene. De skal lære å bidra til felleskapet. Familien er grunnsteinen i den muslimske kulturen. Det betyr tett samhold.

 

Fellesbarn i et forhold hvor man har forskjellige religioner kan bare fungere dersom man har avklart hva som er viktig på forhånd. Det må være enighet om hva man kan leve med og hva som er uaktuellt.

 

Jeg tre barn fra mitt tidligere liv og min mann har også et barn som bor hos oss fra et tidligere ekteskap.

Ja, forskjellene er STORE, men vi har hele tiden vært klar på at det er ikke min eller din kultur som skal innføres, vi skal lage VÅR kultur.

 

Vi har greid det og håper å få et barn sammen etterhvert. Det barnet skal vokse opp som muslim.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) jeg er gravid med en muslim nå, fra Afrika(Djibouti)kom til oslo når han var 14 år(26nå)... han er ikke praktiserende så det er ikke mye forskjell, men barnet får ikke spise svin! det er vel det han ønsker. Det respekterer jeg, om dette er viktig for han. Det blir ingen dåp, men det blir navnefest:)

vi har holdt sammen nå i 5 år, jeg har INGEN planer om og konvertere. Han liker meg for den jeg er, og ikke min religion:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.16 her.

Du fikk det til å høres ut som om jeg hadde konvertert til Islam fordi min mann ikke ville giftet seg med meg hvis jeg ikke var muslim.

Jeg giftet meg med han fordi jeg var muslim, og som du kanskje vet skal muslimske damer gifte seg med muslimske menn.

 

Islam handler om mye mer enn svinekjøtt, hvis det er det viktigste for han tro jeg ikke du kommer til å møte store utfordringer.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...