Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig normalt?

Vet jeg egentlig ikke burde bekymre meg, men klarer ikke helt å la være likevel! Regner jeg på det, ser jeg at min gutt på 6 måneder i gjennomsnitt har lagt på seg 90 gram i uka de siste 11 ukene. Helsesøster sier det ikke er grunn til å bekymre seg, og at det vil gå opp en del igjen når han får fast føde.

Vi har såvidt begynt med smaksprøver, men det går ikke akkurat ned på høykant... Og hvis jeg begynner å stresse med denne spisinga blir det jo bare til at han ikke Vil spise, og da blir det jo bare verre!

Fisker egentlig bare etter noen trøstende ord... Som kan få meg til å roe meg litt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har også bare lagt på seg ca. 100 g i uka de siste 2-3 mnd, enda han har fått litt fast føde i 2 mnd. Bekymrer meg ikke, han er fremdeles rund og fin :-) Husk at de har blitt mer aktive, dessuten hvordan ville de sett ut om vektoppgangen hadde fortsatt i samme fart, hehe. Nei, ikke stress for mye med vekta, se heller med det blotte øyet om han ser passelig ut.

Skrevet

4.mnd kontroll veide snuppa ca.7300

6.mnd kontroll veide snuppa ca.7900

så 600-700gram opp på 8uker til tross for at vi hadde begynt med grøt og litt smaksprøver på middag.

Så omtrent sånn som din, ikke for lite og ikke for mye. Snuppa følger kurven sin fint, å det er det som er viktig :D

Så du trenger absolutt ikke å bekymre deg :) Du finner fort ut om lille gutten din lider noen nød, da sier han nok i fra :P

For litt over en mnd så spyttet bare snuppa mi ut alt hun fikk i munnen, nå spiser hun en hel porsjon grøt + ett fruktbeger på 10min :D så det ordnet seg fort :D

Ikke bekymre deg, mat får du nok i han uansett etterhvert (storebror her i huset begynte ikke å spise ordentlig før han var 10mnd).

Skrevet

Takk, begge to!

Godt å høre at det er normalt... Var heller ikke noe stresset for det før før i dag, da ei venninne, som fikk ei jente på samme dag på 3,5 kilo var å veide sin jente, og hun var TYNGRE enn ham nå! Vet det er så teit å sammenligne vekt på barn på denne måten, men det blir så lett sånn dessverre! Han er jo blid, fornøyd og verdens herligste og er kjempeaktiv (relativt tidlig ute motorisk), så jeg kan jo ikke skjønne annet enn at jeg bare skal være stolt og glad, som mødre skal være!

Forferdelig irriterende med all denne "konkurransen" som foregår mellom mødre. Vet, som et faktum, at hun er litt "misunnelig" på gutten min fordi han er tidligere ute enn hennes jente, og helt ærlig synes jeg det er helt latterlig! Skjønner helt ærlig ikke hvorfor jeg lar meg dra med på en sånn "konkurransetankegang" overhodet... Er ikke godt for noe!

En liten digresjon her bare på slutten, men jeg hadde vel bare behov for å lufte litt... ;)

Skrevet

Vi var på 6 måneders kontroll i dag, myggen hadde gått opp kun 230 gram på de siste 6 ukene.

Vi forer med grøt og brødskive og litt middag i tilegg til fri tilgang på mm, verste var jo at jeg syntes at han var begynnt og spise bedre.... Og så var han gått opp så lite!

Helsesøster sa at jeg ikke skulle bekymre meg da han er en fin liten gutt som er helt proporsjonert om enn noe under gjenomsnittet for alderen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...