Gå til innhold

Termin i morgen, strippet i dag. Hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble strippet på sykehuset i dag. Jeg er ikke helt fullmoden, men 2cm livmorhals eller hva hun sa + 1cm åpning. Hun sa hun tok på hodet til babyen... Hun tok i to "tak" under strippingen. Nok til å sette igang? Hodet er ikke festet, og ligger også litt høyt, men har sunket litt ned i bekkenet nå. Gikk 10 dager over med sønn nr 1, så jeg håper jeg slipper det. Hva tror dere? Blir det pinsebaby? JM sa at jeg kom til å slippe å gå en uke over, men kan jeg stole på det da? Tenker de bare sier slik for å ro meg ned. Er utålmodig! :) Tvi tvi for meg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble strippet fra 2-3cm på onsdag. Ingenting som har skjedd ennå. Hodet festet seg i uke 34, og har synket laaangt ned som hun sa.

Det er vanlig at livmorhalsen ikke er helt flatet ut selv om det er åpning, når du ikke er førstegangs.

Jeg sitter her å venter å venter, men ingenting skjer. fikk 5 dager før sist, så er litt utålmodig her nå. 4 dager til termin idag.

Er så domt når jordmødre sier sånn, du får liksom litt forhåpninger, men det er jo mange ganger de tar feil.Ingen vet jo når den kommer.

Men lykke tilfår håpe strippingen gjorde susen for deg ;)

Skrevet

Min erfaring er at stripping kun funker å sette igang fødsel når man er skikkelig moden. Ellers har jeg kun opplevd maserier ol. etter stripping når jeg ikke har vært så moden.

Håper det fungerer for deg, strippingen vil vel gjerne fremskynde modningsprosessen din iallefall og det er jo uansett ikke lenge igjen!

Skrevet

Hva er stripping, og hvorfor gjør de det så tidlig?

Skrevet

stripping fungerte ikke på meg første gangen. jeg var nesten helt moden og hadde 3cm. var i uke 38 og skulle settes i gang dagen etter uansett men strippingen gjorde ingeting annet enn å skape murringer i et par timer etterpå.

denne gangen røsket hun godt til på siste kontroll uke 40+1. var utflatet, 3-4cm og helt myk. fikk lette rier med 30min mellomrom rett etterpå. 33timer etter hadde jeg lillejenta på brystet;) (var ikke i fødsel i 33 timer altså)

så etter min erfaring så funker stripping aller best når man er heeelt moden.

Skrevet

Elita: stripping er når jordmor kjenner om du er moden, og hvis du er, kan hun tøye litt inni der, slik at hvis du f.eks har 2 cm, kan hun strippe deg til 3 cm. De kan ikke strippe deg før du har litt åpning fra før av. håper du ble litt klokere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...