Puppen og lillemor Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 blir så bekymret! Er førstegang, og har morkaka liggende foran, men jeg bør vel snart begynne å kjenne noe?? noen med erfaringer???
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 ingen erfaring selv, men har lest om noen som har morkaka forran en plass på nett, og der hadde de ikke kjent noe før over uke 20+++ så tror dette er normalt. masse lykke til
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Jeg er 17+3 og kjenner heller ikke noe..Trur jeg har kjent såvidt bobler noen få ganger..Men ikke sånn ordentlig. Og jeg er 2.gangs. Har også morkaka foran. Var hos legen i dag og legen sa at det er helt normalt for oss med foranliggende morkaka å kjenne senere...
Miss Snow Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har lest at det er helt vanlig å ikke kjenne noe før ute i tjueukene når man er førstegangs Samtidig leste jeg også at noe av det man kjenner i magen som man ikke tenker over er bevegelser Og som Gravid30 sier; når morkaka ligger foran tar det noen ganger litt lenger tid før man kjenner noe
ღ♡Gravid25ღ ღks 6 okt ♡ღ Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 hei er 19+2 og har morkaka forand og skjenner ingen liv jeg heller.. og jordmor sa det var helt normalt..
Nikkamoren Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 Jeg er i uke 20, har ikke morkaka forran, men har ikke kjent liv før i går kveld. Jeg tror iallefall jeg kjente det i gårkveld og at jeg har kjent noe i dag. Gleder meg til å ligge meg på sofaen nå å kjenne godt etter. Var så bekymret at jeg gikk gråtende til legen i dag, men hun fant hjertelyd lett som bare det :-) Legen mente at der ikke er grunn til bekymring at man ikke har kjent noe i uke 20, det er nå fremover det begynner sa hun. Klem
*Nøtta* Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 Håper du ble beroliget av desse svarene. Ikke greit å gå rundt å være bekymret heller.
Puppen og lillemor Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2010 hei, ja, dette hjalp litt i hvert fall! Tusen takk alle sammen! Dette har vært et ganske slitsomt svangerskap så langt, med mye bekyrmring. Blødde stort sett gjennom hele 1. tri (hatt ma tidligere).. og har hele tiden sett frem til da jeg kan kjenne liv, for da får man liksom en bekreftelse på at ting er i orden.. men så skjer det liksom aldri. Og jeg synes jo jeg bør begynne å kjenne noe snart!! Men jeg får ha litt mer tålmodighet!
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 Forstår deg godt HopefullySoon. Det er mye vi kan bekymre oss over...Og du har jo vært veldig uheldig i 1 tri og hatt ma tidligere. Men har du fått hørt hjertelyden til bebisen sånn jevnelig? Kanskje det kan berolige deg. Det gjorde det for meg i dag..Siden ikke jeg kjenner noe heller enda...Er jo bare 17+3 jeg da, men siden jeg er 2.gangs... Jeg er sikker på at du kommer til å kjenne bebisen nå hvert øyeblikk. Prøv å slappe av...Vet at det ikke er lett. Klem
Eurecaღmed spireღ Skrevet 21. mai 2010 #10 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har selv morkaken forand og kjenner svært lite. Jeg er 20 uker. Har vært gravid før, tror ikke jeg hadde klart å kjenne det lille jeg kjenner om ikke jeg hadde vært gravid før! Men prøv å legge handen utenpå magen og dytt litt, pappaen kjenner her utenpå, og jeg kjenner bare 1 spark, og han opp til flere... Merkelig, men morkaken blir som en pute!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 21. mai 2010 #11 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har også morkaka foran og kjente nesten ingenting før rundt 20. uke...nå er jeg 24+3 og det er full rulle store deler av dagen, men det er ikke så mange harde tydelige spark, jeg kjenner det mest når det er blæra det går ut over ;-) Men her i huset kjenner pappan ingenting :-( Han ligger med handa på magen og lillevrom kommer med skikkelig kung fu-spark, men han kjenner dem ikke :-( Nå må det da komme snart!
☆septemberbarn☆ Skrevet 21. mai 2010 #12 Skrevet 21. mai 2010 Jeg kjente heller ingenting før jeg var i uke 21 +... og har morkaka foran. Nå kan det kjennes utenpå også:-) Vi er forskjellige, så må vel bare smøre seg med tålmodighet. Men når det først kjennes så er det ingen tvil. Fantastisk følelse:-)
mamma.for.2♡ Skrevet 23. mai 2010 #13 Skrevet 23. mai 2010 Jeg er også førstegangs gravid... og som deg var jeg småbeskymret før jeg kjente liv. Var vel rundt om uke 19-20 jeg først kjente de merkbare bevegelse hennes. Var ihvertfall etter uke 18 når jeg var på ultralyd. Det er veldig individuelt når man kjenner de første beveglsene til bebisen... spesielt 1. gangen kan være vrient å vite hva man skal kjenne etter... selvom alle snakker om bobbler som sprekker og sommerfugler.... Uten erfaringen... så blir man ikke noe klokere... Men det kommer nok skal du se... No går det ikke en dag uten at jeg kjenner henne inni magen min <3 Nå er vi 22 uker på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå