Gå til innhold

Er dette rettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far har barna annenhver helg og en ukedag, og betaler således bidrag til meg. Jeg kjøper klær, mat og alt annet de behøver. Far nekter å være med på spleising av store utgifter som ny bilstol, bursdagsgaver osv, greit nok.. Men han påstår jeg må gi han klær så han kan ha skift hjemme hos seg? Jeg mener da strengt tatt at ting og klær han har til dem hjemme hos seg får han da kjøpe selv? Er ikke det bare rett og rimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke orket å sendt klær fram og tilbake i allefall så syns han fint kan gå til innkjøp av klær til barna mens de er der.

Skrevet

Du har ansvar for kleskjøping pga bidrag, og e dermed pliktig til å sende med klær når barnet skal til far. Slik er det hos oss, og det har ikke vært spørsmål om det engang.

Skrevet

Rettferdig er det nok ikke! Men dessverre så må vi mødre til tider finne oss i en del fra barnas fedre!

Jeg også sender fram og tilbake klær og utstyr! Gjort det i 5år. Han betaler ikke bidraget heller, så han skylder meg en del penger. Men jeg gidder ikke diskutere.

Skrevet

Blir jo litt dumt dersom far skal kjøpe klær som bare blir brukt noen få ganger før de er for små... Kan da ikke være så vanskelig å pakke en bag. At HI skal kjøpe klær som skal ligge hos far blir også for dumt..

Skrevet

Så lenge han betaler bidrag så kan han kreve det. Hadde dere hatt 50/50 fordeling av samvær så kunne han ikke ha krevet det.

Ta kontakt med nav, de vet hva bidraget skal dekke og hva far må kunne betale utenom.

Hadde også tatt bestillt en tur på familievernkontoret for ja det er tåplig av han og kreve at du kjøper klær som han skal ha oss seg. Gjør en skikkelig avtale der.

Skrevet

Tuller... Synd at mange ser på far som en melkeku. Jeg lar eksen min betale et mindre bidrag, som står i forhold til de utgiftene jeg faktisk har på barnet. Han betaler da ingenting utenom, og får sendt med klær når han skal ha barnet.

Klart det er praktisk å slippe å sende med klær, men i så fall er det vel heller sånn at dere må kutte ned på bidraget. For bidraget skal normalt inkludere innkjøp av klær og vanlig utstyr. Det er heller ingenting som tilsier at far skal være med på å kjøpe bilstol, sykkel eller andre ting som skal brukes hjemme hos deg, hvis ikke du da "hjelper til" når far skal kjøpe sånne ting hjemme hos seg også.

Prøv å tenk deg at situasjonen var motsatt. Du tapte hva angår samvær, du skal ha et hjem tilpasset barnet (dvs leker, barnerom, utstyr som gjør at barnet føler seg hjemme hos deg), du skal hjelpe far med store innkjøp, i tilegg til at du skal betale bidrag til far. Hadde du heller villet være på motsatt side i forhandlingene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...