Gå til innhold

Sutre og klage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten uke igjen til jeg skal ha keisersnitt. Har blitt stor og har lite overskudd til å gjøre noe som helst. Mangler motivasjon og arbeidslyst. Dagene bare koker bort til ingenting.

Huset kunne trenge en skikkelig rydderunde og vask, vinduene burde vært pusset, hagen har snart grodd igjen, utemøbler og veranda burde vært vasket og ordnet, et lass med gamle planker og annet skrot som ligger lagret bak garasjen skulle vært kjørt bort, bilen trenger en vask....for å nevne noe.

Jeg vil så gjerne ha gjort unna disse tingene nå før babyen kommer, for vet at det verken blir overskudd, tid og mulighet til å få gjort så mye etterpå. Mannen skyver det meste foran seg og ser ikke ut til å skjønne at ting er rett rundt hjørnet - han har all verdens tid. Ikke skjønner han poenget med at alt skal være så strøkent og på stell heller. Og han har jo egentlig litt rett - men .......

På slutten med de to første var jeg proppfull av energi, og alt var strøkent da jeg dro avgårde til sykhuset. Ønsker meg så veldig et par-tre dager med masse energi og arbeidslyst, slik at jeg kan fikse og ordne alt som skulle vært gjort.

Trenger et skikkelig spark bak, har tro på at jeg skal få unna ting bare jeg kommer igang....uff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at dagene koker bort til ingenting, da betyr det nok at du får slappet av fysisk. :) Jeg er egentlig en som liker å ha orden på alt, huset pleier å være strøkent, men disse siste ukene av svangerskapet har jeg begynt å ta alt med knusende ro. Det er rett og slett ikke verdt det. Jeg har bekkenløsning og vet at dersom jeg støvsuger og herjer så får jeg svi fysisk etterpå. Så derfor lader jeg batteriene i stedet, og lar mannen min støvsuge en gang i ny og ne, når han føler for det. Det er da viktigere å ha overskudd etter fødselen enn å ha skinnende rene vinduer, nyluket hage og strøken bil. Så slapp av, finn deg et blad, spis en is og nyt livet! :)

Skrevet

Ja, du sier noe. Problemet er jo at jeg ikke klarer å slappe av heller. Føler meg stresset fordi jeg ikke gjør noe. Er rastløs og giddeløs på en gang.... Rart.

Skrevet

Blæh, gravide slitne damer burde ikke ha eneansvar for husstellet selv om de er hjemme...Synes det er mannen din som skulle hatt et spark bak, jeg. Håper han shiner opp mens du er på sykehuset hvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...