Gå til innhold

Amme offentlig i Spania? Er det "lov"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på ferie i syd-Spania. Lurer på om noen vet om det er greit å amme offentlig her eller er det noen "katolske regler" som sier at det ikke skal gjøres så det synes?

Hva med cafe og restaurant?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg amma der i 18 mnd. og er like hel.

Skrevet

Bodde i sør spania når sønnen min var liten, ammet der det passet meg, og fikk aldri en eneste kommentar på det!

Ammet på stranden, benker i byen, cafe/resturant osv...

Skrevet

Jeg tør å påstå at Spania er mye bedre enn Norge på akkurat det der. Det er ingen som er så opphengt i amming (pro-kontra) som nordmenn.

Skrevet

Det er min erfaring også Patetica Pisket Skinn!

Skrevet

Takk for svar :-) Da blir det amming her og der istedet for å fly tilbake på hotellrommet hver gang babyen skal ha mat. Deilig!!

PS: Utrolig mye fint barnetøy her. Skulle gjerne hatt mye av dette hjemme!

Skrevet

Ikkeno problem. Jeg fikk masse smil når jeg ammet datteren min. Har inntrykk av at spanjoler er mye mer avslappet på det området enn Nordmenn.

Skrevet

Er nok greit å amme der. Men vet ikke om spanjolene gjør det, har aldri sett en dame gjøre det der.

Men jeg fikk sinnsykt mange tilskuere uansett hvor diskret jeg prøvde å gjøre det. Spesielt av eldre spanjoler. De synes sikkert bare det er koselig at vi gjør det..

Skrevet

Jo, spanjoler gjør det.

Har bodd både i sør og nord-spania og har flere spanske venninner og bekjente som ammer ofentlig som den største selvfølge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...