Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Satt å venta på feriepengene mine rundt 10. mai, men det er lønna som kommer. Javel? Ringte lønningskontoret (var ansatt i kommunen) og der sa de at de hverken hadde fått beskjed at jeg har levert oppsigelse (leverte den i mars) eller at jeg skal ta ut ferie (f.o.m i morgen). Ferieloven sier at feriepengene skal utbetales på siste lønningsdag før ferien, eller arb. taker kan kreve at det utbetales minst èn uke før ferien starter. Vi skulle reist til Tyrkia torsdag i neste uke, men vi har avbestilt ferien for en tid tilbake. Heldigvis! For ikke får jeg tak i sjefen, hverken på tlf eller mail, lønningspersonalet kan ikke gjøre noe uten skriftlig beskjed fra sjefen. Blir så sint! Sjefen jobber turnus, og siden jeg ikke får tak i noen på jobben har jeg ikke peiling på når jeg kan treffe henne der. Blir spennende 3 uker i ferie nå, uten feriepeng. Skulle faktisk ønske at vi ikke hadde avbestilt reisen til Tyrkia, da hadde jeg hatt krav på erstatning for tapt ferie. Bare for å gni det inn.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Når man tar ut hovedferien sin på uvanlige tidspunkt er det lurt å faktisk gi beskjed om at man ønsker feriepengene utbetalt i forkant av dette. Feriepenger utbetales vanligvis i juni, som vanligvis er siste lønnskjøring før ferien. Selv om du har loven på din side ville det nok vært lurt å gi beskjed på forhånd, hvordan kan de ellers vite at du ønsker feriepengene utbetalt i mai i stedet for juni? Du fikk jo lønn i mai, skriver du...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Ja, men jeg har sagt i fra at jeg ønsket både ferie og feriepenger. Så det visste hun. Jeg fikk lønn pga av at lønna mi ikke er stoppet, siden sjefen også har glemt å si i fra at jeg har sagt opp, og skulle dermed ikke ha lønn denne mnd, men feriepenger i stedet. Veldig irriterende når slike ting blir glemt, og man regner med at alt skal gå i orden, men så finner man ikke ut at det ikke gikk bra før det er for sent.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Men hvis du fikk lønn istedenfor feriepenger så har du jo fått noen penger. Nå vet ikke jeg hva du pleier å få i lønn og hva du skulle hatt i feriepenger, men du har da uansett fått en god del av det du skulle hatt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå