Gå til innhold

Dere med ME/mulig ME....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok utredningen? Hvor lang tid tok det før dere fikk svar?? Hvilke undersøkelser måtte dere gjennom??

Videoannonse
Annonse
Gjest Nabaat
Skrevet

4 år.

Måtte gjennom indremedisiner, nevrolog, hjertespesialist, psykologvurdering, spinalprøve etc... Hva lurer du spesifikt på?

Skrevet

jeg skal til utredning...hvorfor tok det så mange år??

Gjest Nabaat
Skrevet

Hehe. Fordi det ikke er gjort på en dag å diagnosere Me. Det er jo ikke det man leter etter.Man leter etter alt annet først.. :-)

Skrevet

Jeg var hos en spesialist på Ullevål(indremedisin, tror jeg). Hun sjekka meg litt og pratet litt med meg. Også var jeg på en røntgenundersøkelse. Tilbake til Ullevål og fikk diagnose ME. Så det trenger ikke ta så lang tid!

Skrevet

Hva slags prøver er det de tar for å sjekke at det er ME man har?

Skrevet

Mannen min fikk diagnosen ME for noen år siden, og da ble det gjort etter eliminerings metoden.Han ble testet for alt med liknende symptomer,og så lenge de testene var negative fikk han diagnosen ME.

Prossessen tok lang tid siden han måtte vente på en mengde spesialister og tester innenfor ulike felt.

Skrevet

har ikke selv, men kjenner en som har.

Først utelukke alt annet, gjerne også med psykolog...

Hvordan selve diagnostiseringen skjedde etter det, vet jeg ikke.

Det er uansett viktig å ta det på alvor, da kan den brenne ut fortere. Gjør du ikke det, så kan den sitte i.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ble syk da jeg var 14, er nå 27, utredning startet ikke før jeg var ca 22 da... Men har ikke fått noen ME diagnose ennå, diverse leger (indremedisiner, nevrolog o.l) mener at det er mest sannsynlig ME, men ingen vil gi meg den diagnosen skriftlig, er mange leger som "kvier" seg for å sette den diagnosen.

Jeg har tatt alle mulige prøver og undersøkelser for å finne ut om det er noe annet galt, men det er det ikke. Har kun diagnosen kronisk utmattelsesyndrom som er stilt av indremedisiner. Men ikke noen MEdiagnose, og det får jeg nok heller ikke..

Skrevet

Jeg har diagnosen ME, men som andre har nevnt her så er det veldig variabelt hvor raskt legene er til å sette diagnosen...men mye kommer ann på sykdomsforløpet også,...noen merker den kommer snikenden og blir gradvis dårligere...andre- som meg selv vet nøyaktig dato og klokkeslett når man klappet sammen....

Ble gjordt minimalt den første tida med meg....ME ville de ikke tenke på før jeg hadde vert slått ut minimum 6 mnd..helst lenger....men som nevnt- jeg var og til Nevrolig- hjertespesialt, diverse røntgen, psykolog...ja føler det meste er sjekket og i orden....Hadde veldig klare ME symptomer iflg spesialist på ME....så det var visst greit...

Men etter nå å ha vert syk i snart 4 år...så er det lite "hjelp" å få ....jeg er henvist ME-klinikken på Ullevåll, men der er det lang ventetid...så man må "slappe av" hjemme...ikke bare ,bare når man har barn...man strekker seg jo hele tiden litt mer enn man burde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...