Gå til innhold

Hjeeeelp! Trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fkk vite i går at babyen er blitt 4000g allerede er 37+4.... Har helt panikk nå. Vil ikke føde en baby på 5kg.... Kan jeg be om jordmor kan strippe meg nå? er annengangs. Har helst lyst å få han ut snart.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk på at det er +/- 500 g når de estimerer vekten, så h*n kan like gjerne være 3500 g. Men hvis du er urolig burde du snakke med jordmor om det! Jeg har selv ikke født stor baby, men har hørt at størrelsen ikke spiller så stor rolle så lenge ikke hodet er gigantisk. Kanskje de kan sjekke det, for å roe deg ned? Hvor mye veide første barnet ditt? Man hører jo så mye, men mange mener andremann i snitt veier ca 500 g mer.

Skrevet

Ja, hvor stor var førstemann, og hvordan anslo de vekta på denne? På UL på termin ble andremann her tippet til 10% under "normalen", skulle få en liten baby, og han var 4160 da han kom - 40g under storebroren, forøvrig. Ville prøvd å unngå panikken, om jeg var deg - mine to har nå gått greit, i alle fall, og babyen din rekker jo ikke å legge på seg SÅ mye på to-tre uker?

Skrevet

førstemann var nesten 4000 i uke 36:P hehe....

klarte å grine meg til stippinng på torsdag eg yes!

Skrevet

Ok, da var jo førstemann større tidligere enn det du fikk beskjed om nå. Opplevde du en traumatisk fødsel sist? Og stemte vektestimeringen den gang?

Godt å høre at du snakket med jordmor og at det ordnet seg med stripping :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...