Gå til innhold

Kan man kjøpe ei and?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på en levende. En sånn søt liten med grønt hode?

Min kjære datter har fått det for seg at hun bare elsker ender.

Jeg prøver å overtale henne til annet dyr hver gang når vi hører reklamen: Først likte jeg kattunger.... så likte jeg valper... NÅ liker jeg hest...HEST er best! MEN datteren er bestemt. Hun vil ha en and. Helst to slik at de slipper å være alene.

Nå kryr det jo av slike rundt Smestaddammen og tror dere at noen vil merke om jeg bare lukker forsiktig opp døren på katteburet som forøvrig er fylt med nydelig nystekt brød som jeg bare vet endene liker.

Ser for meg at den søte grønne anden bare vagger rett inn....

Problemet mitt videre vil jo være å forklare dette OM noen ser meg og spør hva jeg har i buret. Jeg har tenkt på diverse løsninger men ikke slått meg til ro med tanken ..... ennå.

Så kom samvittigheten sigende og ettersom jeg higer etter å være et perfekt forbilde for de små fant jeg ut at jeg kanskje først skulle sjekke opp muligheten for å kjøpe en and.

Dib sitt ekspertpanel av smågale hormonelle husmødre har i den siste tiden passert google på min besøkerstatistikk og det faller meg naturlig å spørre dere her inne hva en mor i min situasjon burde gjøre.

Vær så vennlig ikke gi meg rådet at vi må søke etter annet dyr til vesla. And blir det om det så må bli på tallerkenen til jul! men vet jo at gullet helst ville hatt et levende eksemplar.

Vi har noen måneder på oss for anden trenger ikke flytte inn før etter ferien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow tusen takk:)

Da er det virkelig håp for vesla. Jeg må sette meg litt inn i dette.

Lurer på om man får en garanti på kjøpet eller man kan forsikre seg mot ender som flyt bort?

thihi....

noen som har ender her som kan komme med inspill?

Skrevet

Har ikke selv, men kjenner noen som har. Man trenger en dam ute i hagen, og den må det være sirkulasjon og renseanlegg, pluss jevnlig vedlikehold og rengjøring. I tilleg til et lite isolert hus tilknyttet dam med netting gjerde eller lignende rundt så de ikke kan stikke av. Ville gått for å had minst to siden disse endene liker selskap av andre ender. Og man må ha tamme ender selvsagt.

Ikke letteste man tar på seg vist nok, men har man plass og tid så er det fullt mulig. Fin hobby for familien, men det må være voksnes ansvar. En annen ting, ender kan bite de som andre, heldigvis biter de ikke så vondt som gjess og svarer gjør vel og merke. Har selv had en diger svanefar etter meg da vi var på tur og kom litt for nært et reir, og har også blitt jaga som liten jenten av illsint gårs jeg hadde dratt i stjerten..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...