Gå til innhold

Hva er det med alt hagegnålet for tiden da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakker ikke om her inne på krangle (jo, litt da) Men sånn generelt. Jeg fikk meg hage i høst. Og nå forventer alle at jeg plutselig skal bry meg om rododendron (er det sånn det skrivs?), krokus og ugress. Jeg gir da faen. Mamma herja forbanna rundt i bedda mine i går. Så bare moldspruten som sto, og hørte hennes saftige gloser. Jeg lar det visst forfalle. Jeg må luke ugress og sånn. Men hvordan skal jeg vite hva som er ugress og hva som er "fint" da? Det er jo bare noe gressstyr hele rukla for meg.

Dere er ikke noe bedre dere. Er det seriøst så spennende med hage og blomster og snegler og sånn? Jeg klarer ikke ¨å late som om jeg er interessert en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er medfødt? Jeg har i allefall altid vært glad i blomster, og ønsket meg tulipaner i burdagsgave da jeg var 5. Debuterte vel også som geriljagartner omtrent på den tiden, og sådde luppiner i alle kjente og ukjentes bedd som trengte en ansiktsløftning...

Ellers synes jeg man som fersk hageeier absolutt bør få lov til å la alt vokse opp for å kunne avgjøre hva de synes er ugress og ikke før de eventuelt fjerner det.

Gjest sug lut
Skrevet

Det kommer nok når du blir voksen. Eller aldri. Det er ingen lov mot ugrass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...