Gå til innhold

Mye fostervann!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed nå, at jeg har så mye fostervann, at de vil ta ut baby

noe før, og ha en barnelege tilstede for litt ekstra kontroller...

Har tatt masse prøver, ingen funn av noe galt. Men, de ville ikke ta

sjangsen, da mye fostervann kan være noe...

Noen andre som har hatt mye fostervann, uten at det har vært noe galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mye fostervann, men ikke så mye at det var grunn til bekymring. Jordmor og lege trodde gutten min var veldig stor pga stor mage og sf-mål utenfor skjema, men da han ble født (3 uker for tidlig, men ikke igangsatt altså), var han liten og fin. Ingenting galt med ham. Har mye fostervann dette svangerskapet også, men ikke så mye foreløpig at det skal gjøres noe med det. Er i uke 34 nå.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Jøss har ikke hørt noe om at man vil ta ut ungen før pga mye fostervann. Hva skulle være galt pga det?

Jeg har heeelt øverst i normalen så har ganske mye fostervann jeg også. Gutten driver og legger seg i tverrleie pga han da får mye tumleplass. Skal derfor på ny UL tirsdag, men han har jo fortsatt litt tid å snu seg på siden jeg bare er 33+3 ennå.

Skrevet

Hei! det kan være mange årsaker til for mye fostervann, bla at fosteret ikke klarer å svelge fostervannet, feks der hvor det er misdannelser i spiserøret, som oftest er det ingen grunn til bekymring, men man vil følge barnet litt mer nøye etter fødsel.

Skrevet

hadde masse av alt egentlig...stor baby, stor morkake og masse fostervann:)

de tok vannet på meg og da var jeg våt opp til nakken i senga :)

men det var ikke noen problem dette...føde naturlig 4 dager over termin... frisk og fin baby

Skrevet

Jeg hadde mye fostervann, men det var ikke noe galt. Fint at de tar sine forhåndsregler, men det er svært stor sjans for at alt er ok:)

Skrevet

Jeg har hatt mye fostervann, begge gangene. faktisk så mye, at jeg har vært inne og sjekket for tvillinger begge gangene fordi magen har vært så stor. men aldri hørt at det er noe problem, gikk ti dager over tiden, første gangen og fødte på termin andre gangen. to velskapte friske barn.

Men uansett bra du blir fulgt opp da:)

Skrevet

Ok, takk for svar..

Regner med at alt er bra... Bare litt over en uke til, nå..

så får vi se...

God helg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...