Gå til innhold

Hjertebank.


lemur

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen av dere i Nov. klubben som har opplevd ordentlig hjertebank?

I natt har jeg nesten ikke sovet på grunn av dunkende puls i hovedpulsåren og kraftig hjertebank.

Man blir jo redd, og tankene svirrer midt på natten.

 

Har hørt at det kan være typisk for de som er i 3 trisemester, men jeg er bare 13 uker på vei..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var plaget litt med hjertebank på slutten av 1.trimester og i begynnelsen av 2. trimester. Spesielt ved leggetid, når det jeg egentlig trengte var å slappe av, men så bestemte hjertet seg for noe annet. Fryktelig ubehagelig er det. Jeg tror at i mitt tilfelle kom det av at jeg i noen uker hadde veldig lavt blodtrykk, og at hjertet derfor prøvde å kompensere med å jobbe ekstra hardt, men det er bare min egen teori og jeg har ikke fått det bekreftet.

 

Jeg tror ikke dette er noe du trenger å være bekymret over, men det er kanskje greit å ta en telefon til legen for sikkerhets skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har en bok som heter "graviditet, fødsel og spedbarnsstell" som går gjennom svangerskapet uke for uke. Under uke 16 står det blandt annet:

 

"Ditt hjerte har økt kapasiteten og enkelte merker dette som hjertebank, uten at det betyr noe."

 

Det kan jo sikkert forekomme tidligere også. Håper det var litt til hjelp iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har vært plaget med hjertebank lenge og legen mener det er normalt. Jeg kan få det på alle tider i døgnet, men mest på morgenen når jeg våkner. Tror ikke du trenger å bekymre deg, men det er alltid betryggende å høre med legen ;)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...