kristanna Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Er det noe sjanse for at babyen kan snu seg i uke 38?
Corneliuss Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Er du førstegangs eller andregangs? Hvis du har født før så er det ofte babyen ikke snur seg før rett før. Jeg snudde meg visst ikke før fødselen var i gang i følge mamma. =O) Men på førstegangs så burde den vel allerede ha snudd seg hvis ikke man skal takle en liten stjernekikker. Ville ha snakket med jordmoren din om dette. For å få mer info og finne ut hva du synes er beste alternativ. Har flere venniner som har valgt keisersnitt pga at babyen ikke har snudd seg. De kan jo forsøke å vende babyen med massasje utenpå magen, men etter hva jeg hører de fortelle så er det visst ikke så effektivt som man skulle håpe (litt risiko samt snur seg ofte tilbake). Lykke til!
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Jeg snudde meg visst i mammas mage dagen før fødselen. Men da var ikke hun førstegangs altså..
Kristannaa Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Jeg er andregangs og babyen ligger i sete. Blir mest sannsynlig ks, de ville ikke forsøke snuing- noe jeg syns er greit da jeg har hørt at det sjelden fungerer. Men jeg hadde blitt veldig glad hvis babyen snudde seg og fødselen kunne foregå normalt,men sjansene er vel små :S
kristanna Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2010 Takk for svar Andregangs her og. Har ikke blitt lovet noe ks da, men skal tilbake i neste uke får ta det opp da. De har ikke prøvd noe snuing her heller. Får krysse fingrene for at babyen har snudd seg. Virker som det er større sjanse for det når man har født før da
Brava Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 Ja, jeg er i uke 39 og babyen turner fortsatt litt rundt og snudde seg fra sete til hode i uke 38 og fra hode til tverr i går. Og på UL i dag var det hodeleie igjen.. Babyen er estimert til ca 4 kg og jeg er tredjegangs (så kan tenke deg hvordan jeg ser ut, he he)
Linchen Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 Ville absolutt prøvd snuing i stedet for KS! Førstemann ble snudd - vellykket:) Andre"mann" som jeg venter nå har også lagt seg i seteleie. Håper hun snur seg selv, men jeg vil absolutt prøve en snuing hvis hun ikke snur seg selv. Snuingen skjer på sykehuset, - ikke ved massasje akkurat, nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå